چرا ویندوز ۱۰ آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت است؟

دوشنبه ، 28 ارديبهشت 1394 ، 15:41

بانکی دات آی آر: جری نیکسون از توسعه‌دهندگان مایکروسافت در کنفرانس Ignite این شرکت که از ۴ الی ۸ می در شیکاگو برگزار شد، عبارت عجیب و تامل‌برانگیزی را به زبان آورد: «ما در حال آماده کردن ویندوز ۱۰ برای انتشار هستیم. چون ویندوز ۱۰ آخرین سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت است، همگی ما هنوز داریم روی آن کار می‌کنیم.»

به گزارش یک پزشک، این اظهار‌نظر از سوی یکی از افرادی که درون پروژه توسعه ویندوز ۱۰ است و قاعدتاً از آخرین اخبار و سیاست‌گذاری‌های مایکروسافت مطلع است، شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون آخرین سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را تشدید کرد و زمزمه عدم وجود یک ویندوز جدید در آینده را میان کارشناسان و علاقه‌مندان دنبال‌کننده اخبار این غول نرم‌افزاری گسترش داد. این صحبت‌ها می‌تواند به این معنی باشد که مایکروسافت نمی‌خواهد دیگر به طور سنتی اقدام به انتشار یک نسخه سیستم‌عامل کاملاً جدید کند. این شرکت به دنبال یک رویکرد جدید است و به جای نام‌گذاری یک سیستم‌عامل جدید، می‌خواهد به‌روزرسانی مداوم و بهبودهای بزرگ را در دستور کارش قرار دهد و مصرف‌کننده را تشویق کند به طور مستقیم سیستم‌عامل‌اش را ارتقاء دهد. در این حالت دیگر از عرضه نسخه جدیدی از یک سیستم‌عامل خبری نیست. این پروسه از هم‌اکنون شروع شده است و امکان به‌روزرسانی ویندوزهای ۷ و ۸ به ویندوز ۱۰ به صورت رایگان فراهم است. سیاست‌گذاری‌های یک ساله اخیر مایکروسافت و بسترسازی‌هایی که شاهدش هستیم نیز شایعه‌ها را تایید می‌کنند.

مایکروسافت به دنبال ارائه سیستم‌عامل در قالب یک سرویس آنلاین است. هنوز درباره چگونگی این سرویس، جزئیات زیادی از سوی مایکروسافت منتشر نشده است. برخی از کارشناسان حدس می‌زنند نهایتاً با سرویسی مشابه سیستم‌عامل اپل روبرو خواهیم بود. ویندوز ۱۰ طوری طراحی شده است که روی هرگونه پلتفرمی اعم از دسکتاپ، نوت‌بوک، اسمارت‌فون، تبلت، ایکس‌باکس و هولولنز نصب و اجرا شود و یک اکوسیستم بسازد که همه‌ی این تجهیزات با یکدیگر مجتمع و سازگار شوند. حتماً یکی از اهداف اصلی این اکوسیستم استفاده هر شخص از یک نسخه سیستم‌عامل است و اینکه مجبور نباشد روی هر دستگاه یک سیستم‌عامل نصب کند.

درباره این اظهارنظر جری نیکسون با سخنگوی مایکروسافت صحبت شده و نظرش را می‌پرسند. وی می‌گوید: «آخرین اظهارات ارائه شده درباره ویندوز ۱۰ در کنفرانس Ignite می‌تواند بازتابی باشد از روشی که ویندوز در آینده در پیش خواهد گرفت تا به شکل یک سرویس، نوآوری‌ها و به‌روزرسانی‌ها را تحویل مشتری دهد؛ یک سرویس مستمر و با ارزش برای مصرف‌کنندگان و مشتریان.» وی به این گفته‌های خود اضافه می‌کند: «ما نمی‌خواهیم در این بازه زمانی درباره آینده برندینگ صحبت کنیم اما مشتریان ما می‌توانند با اعتماد به نفس ویندوز ۱۰ را روی هر نوع دستگاهی از دسکتاپ گرفته تا Surface Hub و هولولنز و ایکس‌باکس به‌روزرسانی کنند. ما مشتاقانه منتظر نوآوری‌های ویندوز در آینده‌ای طولانی هستیم.»

به نظر می‌رسد کاربران ویندوز و طرفداران متعصب مایکروسافت نباید انتظار داشته باشند ویندوز ۱۰ یک تعمیر و بازطراحی سطحی در رابط کاربری و گرافیک بصری باشد بلکه چیزی بسیار فراتر از یک سیستم‌عامل خواهد بود. در این زمان، ویندوز ۱۰ نیاز دارد خودش را به صورت یک سیستم‌عامل کامل و بی‌عیب و نقص به کاربران مایکروسافت نشان دهد تا آن‌ها با نسخه‌های قدیمی ویندوز روی هر دستگاهی خداحافظی کنند.

► اپل GPS دقیق می‌خواهد؟
رباطی برای سریع باز کردن قفل های ترکیبی ◄

مطالب مرتبط
بنر