اپل GPS دقیق می‌خواهد؟

دوشنبه ، 28 ارديبهشت 1394 ، 15:47

بانکی دات آی آر: شایعاتی که اخیرا در خروجی خبرگزاری‌های مرتبط با IT و تکنولوژی منتشر شده حاکی از این هستند که اپل شرکت Coherent Navigation را خریداری‌ کرده است.
به گزارش دیجی کالا، اخیرا مدارکی به‌دست مسوولان وب‌سایت MacRumors ‌رسیده است که تایید می‌کنند اپل شرکت Coherent Navigation را خریداری کرده است. این شرکت در زمینه‌ی طراحی، ساخت و تولید GPS‌های بسیار دقیق تخصص دارد و از ماهواره‌ها برای تعیین دقیق موقعیت مکانی کمک می‌گیرد. سازوکار این شرکت به این صورت است که موقعیت مکانی GPS و اطلاعات گرفته شده از ماهواره‌ی «ایریدیوم» (Iridium) را ادغام می‌کند تا مکان دقیق افراد را با دقت سانتی‌متر مشخص کند. ماهواره‌ی ایریدیوم، گوشی‌های ماهواره‌ای را پوشش داده و داده‌ها و صداها را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. البته تاکید می‌کنیم این خبر در حد شایعه است و اپل هنوز به‌طور رسمی در این‌باره چیزی نگفته.

صفحه‌ی LinkedIn مدیرعامل و بنیان‌گذاران Coherent Navigation نشان می‌دهد که این افراد به تیم‌های «نقشه» (Maps) و «تکنولوژی بی‌سیم» (wireless technologies) اپل پیوسته‌اند؛ اما این قضیه نمی‌تواند به معنی تایید رسمی خبر باشد. بر اساس شایعات، اپل در نظر دارد خودروهای برقی بدون سرنشین‌اش را توسعه دهد. اگر چنین باشد، کاملا طبیعی و منطقی است که اپل به سراغ GPS بسیار دقیق برود؛ چرا که این خودروها به این قابلیت نیاز خواهند داشت.

► گلکسی نوت 5 یک ماه زودتر رونمایی خواهد شد؟
چرا ویندوز ۱۰ آخرین سیستم‌عامل مایکروسافت است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر