بزرگترین اشتباهی که میتوانید در یک مصاحبه تلفنی مرتکب شوید

سه شنبه ، 29 ارديبهشت 1394 ، 09:19

بانکی دات آی آر: باید اعتراف کنم که  پس از 12 سال تجربه در مصاحبه ی شغلی با متقاضیان برای مشاغل مختلف، متوجه شدم که بزرگترین اشتباهات در این مصاحبه ها نــه در حالت حضوری, بلکه درمصاحبه های تلفنی روی میدهند.
پس توجه کنید، میخواهم مانع از ارتکاب اشتباهاتی شوم که به قیمت یک شغل برایتان تمام خواهند شد:
اگر برای یک موقعیت شغلی مورد مصاحبه قرار میگیرید، بنابراین خواهان یک شغل هستید: پس اگر به واقع علاقه مند با آن شغل نیستید و نمیخواهید درباره اش بیشتر یاد بگیرید، زمان خود را با مصاحبه های تلفنی هدر ندهید. زیرا من متقاضیان و کارجویان زیادی را دیده ام که مصاحبه ی تلفنی را چندان جدی نمیگیرند.
اجازه دهید شفاف بگویم_ مصاحبه ی تلفنی نخستین تاثیری است که شما میتوانید بر مدیر کارگزینی بگذارید(البته بغیر از رزومه تان). شما نباید با بی توجهی به این نوع مصاحبه، شغل مورد نظر را برای خود کم اهمیت جلوه دهید. پس سعی کنید تاثیر نخستین خوبی بگذارید.
اگر برای یک شغل-در-منزل یا مشاغل از راه دور مورد مصاحبه تلفنی قرار میگیرید، پس مسئله فقط تاثیر نخستین شما بر استخدام کننده نیست، بلکه تـنـها تاثیری است که میتوانید بر وی بگذارید، یا بعبارتی این تنها برداشتی است که استخدام کننده میتواند از شما داشته باشد؛ پس نشان دادن علاقه تان به این فرصت شغلی و جدی انگاشتن آن از سوی شما بسیار مهمتر میباشد.
انجام مصاحبه ی تلفنی در حین رانندگی، میتواند عامل شماره ی یک در منصرف شدن مصاحبه کننده و عدم دستیابی شما به شغل مورد نظرتان باشد.
شاید سایرین نظری مخالف من داشته باشند، اما از دید من این میتواند بزرگترین اشتباه شما باشد_بویژه اگر شغلی در-منزل میخواهید. این موضوع به استخدام کننده نشان میدهد که شما کار به اندازه ی کافی جدی نگرفته اید که برای مصاحبه ی کاری مربوطه زمانی مناسب و محیطی آرام و بدون حواس پرتی اختصاص دهید. این امر همچنین نشان میدهد که احتمالا شما برخوردی مشابه با مشتریان خواهید داشت. اگر مصاحبه را جدی نگرید، برای مدیر کارگزینی و یا مصاحبه کننده این تصور ود خواهد آمد که شما خود شغل را نیز جدی نخواهید گرفت؛ و در مورد مشاغل از-راه-دور و کار در-منزل این مسئله بسیار مخرب خواهد بود.
رانندگی در حین مصاحبه تلفنی، نشان دهنده ی حواس پرتی و عدم تمرکز شماست، حاکی از این است که شما یادداشت برداری نمیکنید، شما توجه کافی به پرسیدن و پاسخ دادن ندارید، و اینکه شما به ارزیابی و سبک سنگین کردن موقعیت شغلی مد نظر نمی پردازید. همچنین وجود سروصدا در اطرافتان در حین مصاحبه نیز میتواند عامل موثری در عدم تمرکز شما باشد.
در حین مصاحبه ی تلفنی توجه و ارزش قائل شدن برای زمان مصاحبه کننده از اهمیت شایانی برخوردار است. برخورد مناسب و مطلوب شما با در حین مصاحبه نشان دهنده ی توان شما در برخورد خوب با مشتریان و مراجعین است.

 

منبع: Careeralism

مترجم: مهرداد دستورانی

► 3 نکته ی مهم در مورد مصاحبه های شغلی
در یک مصاحبه تلفنی چه باید کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر