توضیح مدیرعامل سایپا درباره میزان افزایش قیمت

سه شنبه ، 29 ارديبهشت 1394 ، 12:11

بانکی دات آی آر: مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در صورت موافقت شورای رقابت میزان افزایش قیمت خودرو حداکثر 15 درصد خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سعید مدنی در مراسم راه‌اندازی خط تولید محصولات برلیانس در سایپا و پارس خودرو، در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرانجام قیمت خودروها اظهار کرد: اگر افزایش قیمتی اتفاق بیفتد خیلی زیاد نخواهد بود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که به دلیل افزایش تورم، افزایش حقوق و دستمزد و قیمت حامل‌های انرژی قیمت خودرو باید افزایش یابد، خاطر نشان کرد: با این حال این افزایش قیمت مانند سال‌های قبل جهشی نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما قیمت تمام شده خود را به شورای رقابت ارائه کردیم و این شورا نیز بررسی کرده و تا هفته آینده نظر خود را اعلام خواهد کرد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: در خودروهای دارای ارز‌بری با توجه به تثبیت نرخ ارز افزایش قیمت کمتر و در خودروهای ساخت داخل افزایش قیمت بیشتری خواهیم داشت با این حال در نهایت میزان افزایش قیمت کمتر از 15 درصد خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در صورت افزایش قیمت قدرت رقابت‌پذیری شما با رقبا از جمله خودروهای وارداتی کاهش نخواهد یافت؟ اظهار کرد: ما به این موضوع توجه داشته و بازار را رصد می‌کنیم بنابراین میزان افزایش قیمت به صورتی خواهد بود که بازار را از دست ندهیم.

مدنی ادامه داد: خودروی تمام ایرانی 232 بر روی پلت‌فرم X200 در نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که 60 میلیون دلار برای راه‌اندازی خطوط تولید برلیانس سرمایه‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: شرکت چینی برلیانس با شرکت BMW شراکت داشته و سالانه یک میلیون دستگاه خودرو در چین تولید می‌کند.

وی ادامه داد: خودروهای برلیانس با برند خودمان و در پنج تا شش سال آینده تولید خواهد شد و پس از این مدت ممکن است تولید آنها به صورت فیس لیف ادامه یابد.

مدنی افزود: به غیر از برلیانس با یک شرکت چینی دیگر برای همکاری در حال مذاکره هستیم و البته این شرکت یا در ایران سرمایه‌گذاری کرده و یا در تولید با ما شراکت خواهد کرد.

► سامانه اعتراض به قطع یارانه راه‌اندازی شد
خبر خوش وزیر کار برای اقشار کم درآمد ◄

مطالب مرتبط
بنر