پرونده‌ی اپل و سامسونگ هنوز باز است‌

چهارشنبه ، 30 ارديبهشت 1394 ، 14:16

بانکی دات آی آر: دادگاهی در ایالات متحده‌ی آمریکا شرکت اپل را موظف کرده تا 382 میلیون دلار از غرامتی که از سامسونگ گرفته، به این شرکت پس بدهد. در سال 2013 و پس از اقامه‌ی دعوای اپل علیه سامسونگ، کره‌ای‌ها 930 میلیون دلار به اپل غرامت پرداختند.
به گزارش دیجی کالا، بر اساس رای‌ دادگاه فدرال آمریکا، اپل موظف شده ‌تا 382 میلیون دلار از غرامت 930 میلیون دلاری سامسونگ را به این شرکت برگرداند. در حکم این دادگاه آورده شده که آن‌چه سامسونگ در طراحی محصولات‌اش به‌کار برده، تداخلی با طرح‌های صنعتی ثبت شده توسط اپل ندارد. هم‌چنین بر اساس این حکم طرح‌های صنعتی ثبت شده توسط اپل را می‌توان به محصولات بسیاری نسبت داد و مخصوص اپل نیستند.

در سال 2012، اپل شکایتی علیه سامسونگ مطرح کرد که در آن ادعا شده بود سامسونگ در طراحی سری‌های Galaxy S و Nexus S خود از طرح‌های صنعتی ثبت شده توسط اپل استفاده کرده است. دو مورد از طرح‌های صنعتی ارایه شده به دادگاه «محصولی مستطیلی که گوشه‌های گرد دارد» و «سطحی صاف و شفاف که بر روی محصول قرار دارد» بودند. سامسونگ با این استدلال که طرح‌های مورد ادعا صرفا جنبه‌های تزیینی محصولات اپل را در بر می‌گیرند و ارتباطی با استفاده‌ی آن‌ها ندارند، به جنگ اپل رفت؛ ولی در نهایت محکوم به پرداخت 930 میلیون غرامت به اپل شد.

► هدفون‌های باسیم، بی‌سیم می‌شوند!
مک‌بوک پرو 15 اینچی جدید اپل از تکنولوژی فورس تاچ بهره می‌برد ◄

مطالب مرتبط
بنر