5 شکل نامناسب زبان بدن که میتواند به قیمت یک شغل برایتان تمام شود

پنجشنبه ، 31 ارديبهشت 1394 ، 10:37
بانکی دات آی آر: زبان بدن شما بسیار بیشتر از آنچه تصورش را بکنید احساسات شما را نشان میدهند. نحوه ی ایستادن تان، ارتباط چشمی (یا فقدان آن)، و وضعیت دستانتان حاوی پیامهای برای مخاطب هستند. زبان بدن تان میتواند برایتان به قیمت یک شغل تما شود اگر شکل مناسبی نداشته باشد. پس اجازه ندهید که به قیمت یک شغل برایتان تمام شود!
بسیاری از اوقلت شما اصلا متوجه نیستید که در حال بروز دادن چنین نشانه هایی هستید. این اعمال کاملا اتوماتیک وار صورت میپذیرند. در اغلب موارد شما متوجه نیستید که آنچه را در فکرتان میگذرد با زبان بدن تان منتقل میکنید.
شما میتوانید با بهبود آگاهی های درونی خود و کمی تمرین اشکال منفی زبان بدن تان را کنترل کنید.
در اینجا به برخی ژست های منفی و لزوم پرهیز از آنها میپردازیم:

1_دست به سینه شدن
این کار بدان معناست که شما در مقابل ایده ها و نظرات دیگران سرسخت بوده و برخوردی باز ندارید. در صحبت با دیگران_بویژه درحین یک مصاحبه دستانتان را به روی پای خود بگذارید. و در هنگام ایستادن دستان را در دو طرف خود نگاه دارید.
2_نگاه به پایین در حال صحبت کردن
نگاه به پایین نشان از بی علاقگی شما است و احتمالا حاکی از اینست که شما احساس کوچکی میکنید. اطمینان حاصل کنید که در حین صحبت بــدون خیره شدن ارتباط چشمی خود را حفظ میکنید، این کار ناخودآگاه به فرد مقابل میفهماند که شما به آنچه برای گفتن دارید علاقه مند هستید. اگر چشمها پنجره های روح هستند، نگاه به چشم سایرین در هنگام صحبت با آنها نشان محکمی از علاقه و اشتیاق شما میباشد. ارتباط چشمی خوب، و خیره شدن نامطلوب است.
3_نگاه کردن به ساعت مچی
هیچ چیزی بیشتر از چک کردن مداوم زمان از طریق نگاه پی در پی به ساعت مچی، حاکی از کسالت و بی حوصلگی نـیـسـت. در هنگام صحبت با سایرین مدام به ساعت خود نگاه نکنید. شما باید علاقه ای مستمر به انچه میگویند نشان دهید. تبادل اطلاعات بین یکدیگر کاریست که نیاز به تمرکز دارد_نــه موقعیتی که در آن حواستان به چیز دیگری باشد.
4_لبخنــدهای نـابـجــا
لبخند و تبسم یکی از راههای بسیار عالی برای برقراری ارتباطی خالصانه و رفتاری دوستانه است. زورکی لبخند نزنید. مدام و در کل زمان گفتگو خنده بر لب نباشید، این کار کمی عجیب بوده و سوالاتی را در ذهن فرد مقابل تان ایجاد میکند. یک لبخند طبیعی در حین مصاحبه مناسب خواهد بود. یک لبخند واقعی کل صورت را دربرمیگیرد_حال انکه   یک خنده ی زورکی و مصنوعی تنها دهان را شامل میشود_ و مطالعات نشان داده است که افراد بخوبی تفاوتهای این دو را تشخیص میدهند.
5_طرزایستادن نامناسب
صاف ایستادن, شانه ها را به عقب و دادن و سینه را ستبر کردن نشان از اطمینان و خود-باوری دارد. شل و ول ایستادن فورا شما را کوچکتر نشان میدهد و حاکی از عدم اعتماد بنفس در شماست. وضعیت ظاهر و طرز ایستادن تان پیامی روشن و آشکار در مورد نحوه ی برخوردی که میبایست با شما شود، میدهــد. سعی کنید با طرز ایستادن مناسب و وضعیت ظاهری مطلوب تاثیر اولیه ی مثبتی از خود بجای بگذارید.
از اشکال نامناسب زبان بدن پرهیز کرده و چگونگی شناسایی انها در سایرین را یاد بگیرید. تمرین کنید که در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید تا در تعاملات و معاشرت خود با سایرین _چه افرادی که میشناسید و چه انها که برای نخستین بار ملاقات میکنید_ احساس خوبی پیـدا کنید.

منبع: Careeralism.com

مترجم: مهرداد دستورانی

► 4 نکته برای اینکه همکار مورد علاقه دیگران شوید
استفاده از زبان بدن صحیح در حین مصاحبه ◄

مطالب مرتبط
بنر