260 هزار مسکن مهر منتظر تامین زیرساخت

پنجشنبه ، 31 ارديبهشت 1394 ، 10:51

بانکی دات آی آر: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: 260 هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل در کشور به دلیل کمبود اعتبارات، مشکل تامین زیرساخت های آب، برق و گاز دارند که در صورت اختصاص اعتبار به وزارت نیرو، در آینده ای نزدیک به مالکان تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایسنا ، احمد اصغری مهرآبادی پس از بازدید از روند اجرای طرح مسکن مهر در شهرک ولیعصر بناب در نشست شورای مسکن این شهرستان بزرگترین مشکل طرح مسکن مهر در کشور را خدمات زیربنایی عنوان و اظهار کرد: پرونده مسکن مهر در سال 1395 بسته می شود.

اصغری مهرآبادی افزود: کار ساخت این تعداد واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور به پایان رسیده ولی انشعابات زیرساختی این واحدها هنوز تامین نشده و مشکل واگذاری دارند.

وی تاکید کرد: در صورت اختصاص اعتبار به وزارت نیرو، در آینده ای نزدیک انشعابات زیرساختی این واحدها نیز تامین و قابلیت تحویل به مالکان امکان پذیر می شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفع مشکل خدمات زیربنایی مسکن مهر نیازمند 5000 میلیارد تومان اعتبار است، افزود: در یکسال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی برای تامین خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر بالغ بر250 میلیارد تومان به وزارت نیرو کمک شده است.

وی گفت: برای انجام خدمات زیربنایی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری در مجموعه های مسکن مهر به 5600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه هیچ پروژه ای بدون خدمات زیربنایی اجازه افتتاح ندارد، اظهار کرد: انتظار داریم بقیه دستگاه های خدمات رسان به صورت ویژه پیگیر مسایل و مشکلات مسکن مهر باشند.

وی با اشاره به ضرورت ساخت مسجد و مدرسه در مجموعه های مسکن مهر افزود: ساخت 383 باب مدرسه و 457 مسجد را در پروژه های مسکن مهر سطح کشور شروع کرده ایم که اکنون 120 باب مدرسه و 164 مسجد از این تعداد به مرحله بهره برداری رسیده است.

مهرآبادی با تاکید بر اینکه در واحدهای مسکن مهر احداث مسجد، مدرسه و مغازه در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: ساخت مسجد و مدرسه جزو وظایف راه و شهرسازی نیست اما در راستای کمک به واحدها هر چه نیاز باشد اجرا می کنیم.

وی وضعیت مالی حوزه مدیریت مسکن را رضایت‌بخش ندانست و اظهار کرد: سال گذشته از 194 میلیارد تومان یارانه بخش مسکن فقط 50 درصد آن جذب شد در حالیکه تا امروز 200 میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین وضعیت پیشرفت عملیات اجرای طرح مسکن مهر و احداث راه دسترسی اختصاصی در شهرک ولیعصر بناب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای تامین بخشی از نواقص زیرساخت های این شهرک پنج میلیارد ریال کمک نقدی می کنیم.

► افزایش شفافیت اطلاعات شرکت‌های بورسی
توضیح وزیر کار درباره ایجاد شغل ◄

مطالب مرتبط
بنر