کاهش توقف نماد شرکت‌های بورسی به یک هفته

پنجشنبه ، 31 ارديبهشت 1394 ، 11:26

بانکی دات آی آر: رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی به تشریح ویژگی‌های انتشار مستقیم اطلاعات شرکت‌ها از طریق سامانه کدال اشاره کرد و گفت: با روش جدید، زمان توقف نمادها از یک روز تا حداکثر یک هفته به طول می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا معتمد در این همایش به کاهش توقف نماد شرکت‌های بورسی اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای خردادماه و با هماهنگی‌های صورت گرفته، ناشران می‌توانند اطلاعات خود را به صورت مستقیم در سامانه کدال منتشر کنند که با این اتفاق نماد بلافاصله بسته شده و پس از توقف، طی یک روز کاری بازگشایی می‌شود.

وی توضیح داد: اگر اطلاعات نیاز به اصلاح داشته باشد موضوع به شکل غیرمکتوب بررسی می‌شود و همین امر مبنای بازگشایی نماد قرار می‌گیرد در غیر این صورت رسیدگی به شکل مکتوب طی یک هفته انجام شده و نماد پس از آن بازگشایی می‌شود.

معتمد یادآور شد: از اردیبهشت‌ماه سال 1389 انتشار اطلاعیه‌ها در سامانه کدال اجباری شده و ناشران مکلف شدند تا اطلاعیه‌های خود را به صورت الکترونیک منتشر کنند. به این ترتیب تمامی اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: در روش جدید تمامی اطلاعات میان‌دوره‌ای و یک ساله حسابرسی نشده شرکت‌ها به همراه پیش‌بینی درآمد هر سهم به صورت مستقیم در کدال منتشر می‌شود و به غیر از درخواست‌هایی که شرکت‌ها از سازمان بورس دارند سایر موارد روی این سامانه قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی تصریح کرد: تمامی اقدامات لازم و کنترل‌های سیستمی انجام شده تا میزان اشتباهات اطلاعات به حداقل ممکن برسد.

معتمد با بیان اینکه برای تمامی صنایع فرم‌های انتشار اطلاعات به صورت مستقیم طراحی شده است‌، افزود: این فرم‌ها در اختیار صاحبان شرکت‌ها قرار می‌گیرد و تا افراد پس از آموزش‌های لازم بتوانند اطلاعیه‌های خود را بدون مشکل و به صورت مستقیم منتشر کنند.

► تولید شاسی بلند جدید استون مارتین
رونمایی خودروی کوچک رنو ◄

مطالب مرتبط
بنر