در شبکه های اجتماعی با همکارانتان در ارتباط باشید

شنبه ، 2 خرداد 1394 ، 08:21

بانکی دات آی آر: هرچند انتخاب بسیاری از مردم جدا نگهداشتن زندگی حرفه ای و شخصی شان است، اما پیشرفت رسانه های اجتماعی رواج این امر را بسیار پایی آورده است. با قدیمی شدن _یا حداقل کمرنگ شدن_ نقطه نظرات سنتی درباره ی حریم خصوصی، نحوه ی ارتباط ان لاین کسانی که با هم کار میکنند نیـز، تحــوّل یافته است.
آیا باید با همکاران در رسانه های اجتماعی در ارتباط باشید؟
دلایل زیادی برای افزایش روابط شخصی با همکارانتان وجود دارد، و شبکه های اجتماعی تنها ایجاد این پیوند را آسانتر کرده اند.
طبیعتا تا اندازه هایی تفکیک و جدایی میان کار و منزل کماکان ضروریست، و هر کسی نمیتواند دوست شما باشد؛ اما صرفنظر از اینها، ایجاد روابط قوی با افرادی که با آنها کار میکنید میتواند هم برای زندگی حرفه ای و هم اجتماعی شما بسیار سودمند باشد.
یکی از مزیتهای دوستی در محل کار اینست که شما به کسانی که همکارتان هستند و همچنین محلی کارتان، احساس تعلق خاطر بیشتری میکنید. ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی ایجاد ایتن تعلق خاطر را آسانتر میکند، زیرا (در این شبکه ها) بیشتر افراد خود را صادقانه نشان میدهند، علایق و مواردی را که برایشان اهمیت دارد ابراز کرده و درباره ی سرگرمیهای موردعلاقه و گرایشات خود اطلاعاتی میدهند.
طبیعتا، اگر شما موافق علایق و عقاید همکاران تان نباشد ممکن است اختلاف نظرهای کوچکی بروز کند، اما اینگونه اطلاعات در صورتی که مطابق نظرتان باشد میتواند مبنای ایجاد دوستی محکمی میان شما و همکارانتان گردد.
البته در خصوص اینگونه ارتباطات نیز باید محدودیتهایی وجود داشته باشد که به عوامل مختلفی بستگی دارد، عواملی همچون خط کاری و یا رویکردی که درباره ی دوستی بیرون از محل کار، دارید. البته در حوزه های کاری ای مانند دفترحقوقی، و حیطه های پزشکی یا سیاسی این ارتباطات میبایست کمرنگ تر باشند.
همواره باید درباره ی وضعیت حریم خصوصی و چگونگی استفاده از آن هوشیارانه عمل کرد. همه ی خدمات فیس بوک و توییتر راههای خاص خود را برای ویرایش محتوایی که گذاشته اید و اینکه چه کسانی میتوانند به ان دسترسی داشته باشند، ارائه میدهد. نحوه ی کار هر یک را آموخته و بسیار محتاط وبادقت باشید.
اینکه بدانید چه چیزهایی قابل اشتراک گذاری هستندف از اهمیت برخوردار است. علایق بی ضرر مانند اهنگ یا فیلم مورد علاقه تان کلاً در چارچوب مطالب قابل قبول قرار میگیرند. از سوی دیگر، هر آنچه به مسائل جنسی، مذهبی یا سیاسی مربوط است میتواند برای برخی از افراد در محل کارتان چندان خوشایند نباشد.
فیس بوک این امکان را میدهد که برای تک تک افراد موجود در فهرست دوستان تان تنظیمات حریم خصوصی را انجام دهید. در گوگل+ این تنظیمات با عنوان "حلقه ها" ارائه شده اند، که شما میتوانید انتخاب کنید که کدام حلقه ها (مثلا دوستان، خانواده، و یا در این مورد همکاران) قادر به دیدن مطالب و پست های شما باشند.
چه در مواقع خوشی و چه مواقعی که روز خوبی نداشته اید، وجود دوست/دوستان در دفتر کار میتواند بسیار مفید باشد. اگر آنها به کردار و یا در کل خوب بودن شما تعلق خاطری داشته باشند، شما را مورد حمایت قرار میدهند.
مادامیکه درباره ی نحوه ی تعامل و رفتارتان با سایرین مسئول باشید، بخودی خود، حضور در شبکه های اجتماعی با دوستان محل کارتان، ایده ی خوبیست. البته نباید اجازه دهید زندگی اجتماعی آن لاین شما، خللی در کارتان وارد کند و یا کاملا جای تعاملات حضوری با همکارانتان را بگیرد.

منبع: Careeralism

مترجم: مهرداد دستورانی

 

 

► چگونه با همکاران خود کنار بیایید
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲ خرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر