چگونگی ایجاد روابط مثبت در محل کار

شنبه ، 2 خرداد 1394 ، 09:08

بانکی دات آی آر: برای موفق بودن در شغل تان، ساختن روابط در محل کار (روابط کاری) از جمله مسائل مهم محسوب میشود. این بدان معنا نیست که باید در تمام موقعیتها و شرایط برونگرا باشید، بلکه به معنای کسب شناخت درباره ی کسانی است که با آنها کار میکنید، و دانستن اینکه چه مهارتها و تواناییهایی دارند.

گرچه برای انجام شغلی در سرکار هستید، اما اگر از جمع افراد حاضر در تیم یا بخش تان لذت ببرید، این تجربه میتواند بسیار دلپذیر تر باشد. اینکه برای تاثیرگذاری اولیه ی مثبت تنها یک شانس نخستین دارید، کاملا درست است؛ پس هروقت فرصت ساخت رابطه ی کاری جدیدی را داشتید، بخوبی پا پیش گذاشته و وارد عمل شوید.
اگر هر روز به بهترین نحو تلاش میکنید، همکارانتان متوجه میشوند که میتوان برای انجام کاری خوب روی شما حساب کرد. و البته، سعی کنید به رغم دشواری در برخی مواقع، حالت و طرز برخورد خوب خود را حفظ کنید. هیچ کسی نمیخواهد با فردی منفی نگر که همیشه در حال شکوه و شکایت درباره ی هر وظیفه ی کاری کوچکی است، کار کند.
چگونه روابط مثبتی در محل کار ایجاد کنیم
در اینجا به برخی نکات که مشوق ایجاد چنین روابطی هستند، اشاره میکنیم:
•    با همکاران دوستانه برخورد کرده و مشوق آنها باشید
•    مسئول باشید_اگر گفته اید که کاری را انجام میدهید، انجامش دهید! اگر به دلایلی قادر به انجام وظیفه ای نیستید، آنرا به اطلاع تمام هم تیمی های تان که مرتبط و متاثر از این موضوع هستند، برسانید.
•    اگر در دفتری بصورت اشتراکی کار میکنید، ملاحظه کار باشید. ببینید که هم-دفتری های شما(افرادی که با شما در دفتر بصورت اشتراکی فعالیت میکنند) چگونه کار میکنند، و برای کارشان احترام قائل شوید. برای مثال، برخی افراد نیاز به کار در سکوت کامل دارند، درحالیکه سایرین خواهان کار در حین پخش موزیکی ملایم هستند. هرگز اجازه ندهید که حتی سهواً با عادات شخصی خود مانع کار مفید هم-دفتری تان شوید.
•    بدانید که افراد منحصربفرد هستند و به خصوصیاتی مثبت آنها تکیه کنید تا خصوصیات منفی. اینکه با همه ی افراد دوست نباشید قابل قبول است، اما حداقل تلاش کنید که در تعاملات خود حرفه ای و صمیمانه برخورد کنید.
•    به یاد داشته باشید که که هیچ کسی نمیخواهد بهعنوان عامل شلوغی دفتر شناخته شود.
•    ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید و ارتباط برقرار کنید! همکارانتان ذهن_خوان نیستند، پس بصورتی مرتب با آنها و مدیر خود در ارتباط باشید.

منبع: Careeralism

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► آیفون‌های بعدی یک ماه زودتر رونمایی خواهند شد
چگونه با همکاران خود کنار بیایید ◄

مطالب مرتبط
بنر