اقدام به خروج سهامداران از بورس

شنبه ، 2 خرداد 1394 ، 12:55

بانکی دات آی آر: با ادامه روند منفی بورس تهران، سهامداران در معاملات امروز نسبت به فروش سهام خود و خروج از این بازار اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، در حالی که از امروز دامنه نوسان شرکتهای بورسی یک درصد افزایش پیدا کرد و اطلاعیه شرکتها به صورت مستقیم روی کدال قرار گرفت، اما بورس تهران بدون توجه به این رویدادها به مسیر نزولی خود ادامه داد و با کاهش 275 واحدی شاخص مواجه شد.

به این ترتیب علاوه بر تغییر قاعده بازی در بورس تهران، حمایت 5 بانک بزرگ از بورس نیز کارساز نشد و بورس تهران به دلیل ادامه رکود و افزایش بی اعتمادی به وعده های داده شده، روند منفی در پیش گرفت و سهامداران خود را ناامیدتر کرد.با ادامه رکود دامنه دار بورس تهران، سهامداران نسبت به فروش سهام خود و خارج شدن از این بازار تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای اقدام کردند به طوری که امروز حقیقی‌ها در فروش سهام خود فعال تر بودند و مشارکت 80 درصدی داشتند.

با خروج حقیقی ها از بازار و مشارکت آنها برای فروش سهام، قیمت اکثر شرکتهای بورسی منفی شد و شرکتهای بانکی به خصوص بانک ملت، صادرات، مپنا، بانک تجارت،کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، اصفهان، تاپیکو، پارس خودرو، نفت بهران، ملی مس، سایپا و گروه بهمن بیشترین تاثیر را در رسیدن شاخص به کانال 63 هزار و 427 واحدی گذاشتند.

دربازار امروز شرکتهای پتروشیمی خارک، ایران ترانسفو و نوسازی ساختمان تهران از تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای نفت پارس، سرمایه گذاری نیرو و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار منفی امروز به دلیل فروش سهم توسط حقیقی ها و همچین افت قیمتها، حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرد وتنها 197 میلیون سهم به ارزش 33 میلیارد تومان داد وستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 283 هزار میلیارد تومان افت کرد.

► بنزین و گازوئیل گران نمی‌شود
فراخوان پورشه برای یک خودروی اسپورت ◄

مطالب مرتبط
بنر