فایرفاکس مخصوص آی‌فون در مرحله‌ی ‌آزمون

يكشنبه ، 3 خرداد 1394 ، 13:02

بانکی دات آی آر: اخیرا شرکت «موزیلا فایرفاکس» در وب‌سایت رسمی‌ خود ‌تایید کرده که مرورگر جدیدش به‌زودی به سیستم‌ عامل‌ iOS راه خواهد یافت.
به گزارش دیجی کالا، در گذشته شرکت فایرفاکس هیچ تمایلی به توسعه‌ی نسخه‌ی iOS مرورگرش ‌نشان نداده بود. علت این عدم تمایل هم سازوکار امنیتی پیچیده‌ی اپل بود؛ اپل به دلایل امنیتی فقط اجازه استفاده از سیستم کدنویسی خود را به شرکت‌های توسعه دهنده می‌دهد. اما سال گذشته فایرفکس نظرش را تغییر داد و اعلام کرد قصد دارد فایرفاکس را به iOS بیاورد.
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار فایرفاکس برای سیستم عامل iOS عرضه خواهد شد. دو روز پیش فایرفاکس در وب‌سایت رسمی‌اش فاش کرد که در نظر دارد مرورگرش را تا جایی که امکان دارد در اختیار تمام زبان‌ها، پلت‌فرم‌ها و دستگاه‌ها قرار دهد. در این وب‌سایت ذکر شده بود که «گروه فایرفاکس طی دو ماه گذشته به سختی مشغول توسعه‌ی مرورگر جدیدش بوده.» ‌فایرفاکس کد‌های این مرورگر را در اختیار بتا تسترها قرار خواهد داد تا کارایی آن را محک بزنند. همچنین برای مدت محدودی آن را روی نسخه‌ی بتای iOS آزمایش خواهد کرد. البته این سازمان تمایل دارد نسخه‌ی آزمایشی مرورگرش را نه برای عده‌ای محدود، بلکه برای همه عرضه کند؛ اما با توجه به محدودیت‌هایی که از سوی اپل اعمال می‌شود، این کار ممکن نیست. در هر صورت چیزی به عرضه‌ی عمومی مرورگر فایرفاکس باقی نمانده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از مرورگر کنونی‌شان در آیفون راضی نیستند، به‌زودی گزینه‌ی دیگری هم برای گشت و گذار در وب خواهید داشت.
لازم به ذکر است که بتا تستر به افرادی گفته می‌شود که به‌طور داوطلبانه اولین نسخه‌ی یک برنامه یا نرم‌افزار را پیش از این‌که عرضه شود، برای مدتی آزمایشی به کار می‌گیرند تا عملکرد آن را بررسی کنند و پس از آن بازخورد‌های‌‌شان را از آن محصول به شرکت ارایه دهنده‌ی آن گزارش می‌دهند. ناگفته نماند که این افراد باید دارای مهارت و آشنایی لازم برای کار با این برنامه‌ها باشند.

► نسل آینده خانه های سفری
اندروید 5.1.1 برای نکسوس6 ◄

مطالب مرتبط
بنر