تاثیر اعمال فیلتر بر تصویر

يكشنبه ، 3 خرداد 1394 ، 13:19

بانکی دات آی آر: نتیجه یک تحقیق که توسط یاهو انجام شده نشان می‌دهد تصاویری که بر روی آنها فیلترهای گرم اعمال می‌شود از توجه بیشتری نسبت به دیگر تصاویر برخوردارند.
به گزارش دیجی کالا، امروزه فیلترهای تصویر به دلیل گسترش نفوذ اینستاگرام، محبوبیت بسیار بالایی دارند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی دوست دارند از آن‌ها استفاده کنند و یا چنین تصاویری را ببینند. عده ای نیز به این تصاویر علاقه چندانی ندارند و می‌خواهند تصاویر را به صورت واقعی ببینند.

جزو هر کدام از این گروه‌ها که باشید، یک مورد قطعی است: فیلترها می‌توانند تاثیر زیادی در محبوبیت تصاویری که منتشر می‌کنید، داشته باشند. حالا این تاثیر از دید علمی و آماری نیز بررسی شده است. مشخص شده تصاویری که فیلتر بر روی آن‌ها اعمال شده، 21 درصد بیش از تصاویر معمولی و بدون‌تغییر موردتوجه قرار می‌گیرد.

محققین یاهو بعد از آنالیز 7.6 میلیون تصویر آپلودشده بر روی سرویس «فلیکر» متوجه شده‌اند که فیلتر تاثیر مثبتی در توجه مردم دارد. علاوه بر اینکه این تصاویر 21 درصد بیش از تصاویر معمولی مورد توجه قرار می‌گیرند، 45 درصد هم امکان ارسال نظر در زیر آنها بیشتر است.

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که همه فیلترها توجه یکسانی را بر نمی‌انگیزند. فیلترهای گرم‌تر که کنتراست را افزایش می‌دهند و پرتودهی تصاویر را بهتر می‌کنند، توجه کاربران را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر فیلترهای اصطلاحا سردتر توجه کمتری را به سمت خود جلب می‌کنند.

در این تحقیق مشخص شده که استفاده از فیلتر در عکاسان معمولی و جدی با یکدیگر تفاوت دارد. عکاسان معمولی از فیلترها برای تغییر شدید تصاویر خود استفاده می‌کنند، در حالی که عکاسان جدی و یا به تعبیری حرفه ای‌تر، از فیلترها برای تصحیح و تنظیم ملایم‌تر تصاویر بهره می‌برند.

پس اگر می‌خواهید تصاویرتان از محبوبیت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی برخودار شود، شاید استفاده از فیلترها بتواند کمک بزرگی به شما کند.

► ساخت پکمن‌ مخصوص تلفن‌های هوشمند
نسل آینده خانه های سفری ◄

مطالب مرتبط
بنر