چرا درباره ی بودجـه ی خود کاملا در اشتباه هستید

دوشنبه ، 4 خرداد 1394 ، 10:05

بانکی دات آی آر: آیا فکر به ردگیری مصارف تان در هر ماه، یا زندگی بر طبق یک بودجه ی معین برایتان عذاب آور است که شما....انجامش نمیدهید؟ اگر چنین است بدانید که تنها نیستید: بیش از 60% آمریکاییها بودجه ای نگه نمیدارند. اما درحالیکه از این لحاظ تنها نیستید، این احتمال وجود دارد که شما به طریقی کاملا اشتباه درباره ی بودجه بندی فکر میکنید.
اخیرا در نشستی که با متخصص و مولف امور مالی Patrice Washingtonداشتم، درباره ی اینکه چرا بسیاری از افراد از بودجه خوششان نمیآید گفتگو کردیم. وی توضیح داد که این مسئله از چگونگی تفکر بسیاری از افراد نسبت به بودجه بندی نشات میگیرد: به گفته ی وی،  ما بودجه را بعنوان عاملی محدودکننده تلقی میکنیم، عاملی که مانع میشود ما کارهای موردعلاقه مان را انجام دهیم. اما این خط فکری میبایست تغییر کند.
او گفت:"ما فکر میکنیم که این موضوع ما را از چیزهایی محروم میکند، اما چنین نیست و این مسئله ی نظم و انضباط است." وی افزود: "بودجه بندی اصلا عامل محروم ساختن نیست." در گفتگوی ما، خانم واشینگتون به این مطلب اشاره کرد که زندگی براساس یک بودجه میتواند به واقع زندگی ما را ارتقاء بخشد، زیرا به ما نشان میدهد که برای مصرف دقیقا چه چیزی در دست داریم، و چگونه میتوانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم. به بودجه بعنوان یک خط راهنما جهت رسیدن به انچه میخواهید نگاه کنید_نــه بعنوان مجموعه ای خشک و سخت از قوانین که مانع میشود شما قهوه ای خریده و یا شبی را در شهر گردش کنید.
افراد مختلف نظرات گوناگونی درباره ی بهترین راه تنظیم یک بودجه دارند؛ خانم واشینگتن به ان مکتب فکری ای تعلق دارد که میگوید: تصمیم نگیرید که بودجه ای ساخته و سپس مصارف خود را ردگیری کنید، در عوض، بودجه ای ساخته و سپس به ارزش اظهارات بانک و کارتهای اعتباری سه ماه گذشته ی خود نگاهی بیاندازید.
واشینگتن با اشاره به برخی مشتریانی که طی سالها با آنها کار میکرده است، گفت: "وقتی به کسی بگویم که مصارفش را رد گیری کند، دروغ خواهد گفت!" "وقتی درحال ردگیری مصارف تان هستید، نمیخواهید که بـد به نظر برسید، پس برای اینکه به بهترین شکل جلوه کنید مثلا دیگر هرآنچه را که در فلان شب ها انجام میدهید، متوقف میکنید." اما اگر اینها اعداد و ارقامی هستند که میخواهید بودجه ی خود را بر مبنایشان تعیین کنید، بودجه ی شما بر اساس یک دروغ خواهد بود.

منبع: forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► سامسونگ، قمار خطرناک تازه‌اش را -با اتکا به برگه گلکسی اس ۶- باخت!
درسرتاسر جهان تنها 1 نفر از هر 4 کارگر، امنیت شغلی دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر