۴ نکته مهم برای شرکت های با رشد بالا

سه شنبه ، 5 خرداد 1394 ، 10:38

بانکی دات آی آر: کارافرینانی که بدنبال بالا بردن سطح شرکت خود هستند، با شمار بالقوه نامحدودی از گزینه ها و انتخابهی مواجـهـند. آیا کمپانی شما برای شتاب بخشیدن به رشد به پول نقـد نیاز دارد؟ آیا راهکار سرمایه ی ریسکی است؟ آیا برای یافتن سرمایه گزاری خصوصی و  تخصص اکنون زمان مناسب است؟ آیا شریک شدن با یک شرکت مستقر و باسابقه منطقی تر است؟ و یا اکنون زمان عمومی شدن است؟
اینها سوالات ساده ای نیستند، و پاسخهای ساده ی اندکی نیز وجود دارند. اما رویکرد درست میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. مسئله ی مهم آنچه که می دانــیــد است!

بــدانــیــد که شرکت تان در کجای چرخه ی رشد خود میباشد
برای اینکه بفهمید جهت تامین مالی به کجا بروید، از درک جایگاه کنونی خود آغاز کنید. آیا شرکتی در مقاطع اولیه ی خود هستید؟ سرمایه ی ریسکی میتواند گزینه ی مناسبی برایتان باشد. شرکتی در مقاطع بالاتر هستید؟ سرمایه ی خصوصی یا یک شریک استراتژیک دیگر میتواند مناسب شما باشد. شرکتی بالغ با اصول بنیادین مستحکم و با ثبات و کسب و کاری قابل پیش بینی دارید؟ شاید زمان آن فرا رسیده است که برای یک IPO (ارائه ی اولیه ی سهام بصورت عمومی) آماده شوید_ که این فرایند میتواند شما را فراتر از مرزهای ملی بـبرد.
بــدانــیــد که میخواهید شرکت به کجا برود(چه راهی در پیش گیرد)
صرفنظر از مسیری که انتخاب میکنید، هدف شتاب بخشیدن به رشد است. آیا بصورتی شفاف داستان رشد را برای سرمایه گزاران آتی تعریف کرده اید؟ توان توضیح اینکه چگونه تامین مالی سرمایه گزاران شرکت را به مقاطع بعدی میرساند، از اهمیت برخوردار است؛ اینکه ایا محصولات جدیدی ارائه خواهد کرد، به بازارهای جدیدی وارد خواهد شد، یا موقعیت خود در بازار را تحکیم میکند. ارزش دانش را فراموش نکنید: شرکتهای دارای سرمایه ی ریسکی و سرمایه گزاری خصوصی همچون سرمایه،  تجربه ی مدیریت و فوت و فن کار را نیز ارائه میدهند.
بــدانــیــد که چگونه باید به حداکثـر ارزشگذاری برسید
حال زمان تحقیقات خوب و قدیمی است. اطلاعاتی کسب کنید در خصوص اینکه چگونه سرمایه گزاران و خریداران شرکتهای قابل مقایسه در بخش شما را ارزشگذاری کرده اند؛ به قیاس آن ارزشگذاریها بپردازید. آیا گامهایی کلیدی برای افزایش ارزشگذاری شرکت تان وجود دارد که امروز بتوانید به انها مبادرت ورزید؟ هزینه ها و زمانبندیها را مورد توجه قرار دهید: اگر یک IPO ارزشگذاری بالاتری را میطلبد و شرکت شما در شرایط اوج قرار ندارد و سرمایه نیاز دارید، میبایست به سراغ خریداری استراتژیک یا دیگر منابع تامین مالی بروید.
از انتخابها و گزینه های متنوعی آگاه باشید
به موافقان و مخالفان هر انتخاب توجه کنید. یک IPO ممکن است بیشترین سرمایه را ارائه کند، اما عمومی شدن مستلزم انظباط و دیسیپلین عملیاتی و مالی است، که ایجاد آن زمان و تلاش قابل ملاحظه ای میطلبد.

منبع: forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

► آیا لایق ثروتمند بودن هستید؟
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۵ خرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر