7 عامل برای شتاب دادن به رشد

سه شنبه ، 5 خرداد 1394 ، 11:06
بانکی دات آی آر: افزایش مقیاس بدون تردید یکی از بزرگترین چالشهایی است که بیشتر کارافرینان با آن مواجه خواهند شد. اما اگر بر حیطه های درستی تمرکز کنند میتوانند چالشها را برطرف ساخته و با موفقیت کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرند.
برای دانستن این موضوع که چگونه کسب و کارهای دارای رشد بالا میتوانند به رهبران بازار تبدیل شوند، ما پژوهشی گسترده انجام دادیم.
در نتیجه ی این پژوهش 7 عامل رشد را مشخص کرده ایم که بدین ترتیب میباشند:
1)مشـــتـری
بدون مشتری هیچ کسب و کاری وجود نخواهد داشت. پس تجربه ی مشتری با کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است. شرکتهای پیشتاز بازار میدانند که باید مشتری را در اولویت نخست قرار دهند. آنها نیازهای مشتریان شان را درک و پیش بینی میکنند، فورا به آنها پاسخ داده و تمامی تلاشها را فراتر از انتظارات آنها می برند. آنها بصورت 100درصدی بر ایجاد وفاداری و اعتماد مشتری متمرکزند. آنها از طریق رسانه های اجتماعی با مشتریان تماس برقرار کرده و برای جذب کسب و کارهای جدید دست به نوآوری میزنند.
2)مـردم، رفتـارها و فـرهنـگ
مردم(افراد)  کسب کار هستند_ به این دلیل است که مهمترین منبع در هر سازمان منابع انسانی میباشند. شرکتهای پیشتاز بازار رهبران بزرگ و استعدادها را یـافتـه، آنها را تغذیه میکنند و به آنها انگیزه میبخشـند. سپس آنها را اهرمی میکنند برای ساختن تیمهایی قدرتمند باعملکرد-بالا. شرکتهای درحال رشد، با ایده های جدید پیشرفت میکنند لذا میبایست یک فرهنگ نوآوری را در کسب و کار خود تزریق کنند. آنها میبایست نیروی کار متنوعی را استخدام کنند تا از مزیت داشتن چشم اندازها و دیدگاه های گوناگون بهره مند شوند. به گفته ی یکی از کارافرینان برتر سال: "سیستمها کارها را ممکن ساخته، و افــراد موجب رخ دادن آنها میشوند."
3)امور دیجیتال، فن آوری و تجزیه و تحلیل
فن آوری درحال تبدیل به یک ابزار بسیار قدرتمند کسب و کار است. فن آوری Cloud گستره ی وسیعی از مزیتهای رقابتی ارائه داده و موجب کارکرد بهینه تر و همکاری موثرتر کسب و کارها میگردد. درعین حال، تجزیه تحلیل داده ها و رسانه های اجتماعی به انها این امکان را میدهد که بینش ارزشمندی از خواستها و نیازهای مشتریان شان بدست آورند. شرکتهایی که برای به پیش رفتن از فن آوری بهره نمیگیرند، نهایتا عقب خواهند ماند.
4)اقدامات/عملیاتها
رهبران بازار جهان هیچ چیزی را به شانس و اقبال محـوّل نمیکنند. آنها مرتبا کوچکترین جزییات اقداماتشان را نیز دقیقا میزانسازی میکنند و باور دارند که کسب و کارشان میتواند همیشه بهتـر شود. به گفته ی یکی از برندگان امسال عنوان کارآفرین سال: "همواره راه متفاوتی وجود دارد." رهبران بازار به جلو نگاه میکنند، برای دراز مدت برنامه ریزی میکنند، گرایشات آتی را پیش بینی کرده و زیرساختهای شرکت خود را تقویت میکنند. آنها میدانند که جذب و حفظ استعدادهای برتر یکی از بزرگترین چالشهایی است که در راه رسیدن به مطلوبیت عملیاتی با آن مواجهند.
5)مسائل مــالــی
کسب و کارهای درحال رشد همواره تشنه ی تامین مالی(سرمایه گزاری) هستند. اما نکته ی مهم اینست که کسب و کارها سرمایه گزاری مناسب با مقطعی که در آن قرار دارند را کسب کنند. شرکتهای پیشتاز بازار بدنبال سرمایه گزاری از سوی منابع بیرونی هستند؛ البته که آنها از منابع درونی نیز استفاده ی کامل را می برند؛ مانند مدیریت بهتر سرمایه ی درحال کار، و مشوقهای دولتی همچون کمکهای مربوط به تحقیق و توسعه.
6)تعاملات و متحدان
شرکتهای پیشتاز بازار به ندرت تنها به وسیله ی رشد ارگانیک به صدر میرسند. درعوض، آنها با شرکایی کار کرده و اکتسابهای استراتژیک دارند، که آنها را هم از حیث سودآوری و هم رقابتی قادر به رشد میکند. البته آنها در انتخاب اینکه با چه کسانی کار کنند بسیار دقت دارند، از فرصتهایشان بصورتی خردمندانه استفاده میکنند، و وقتی چیزی کسب میکنند آنرا بصورتی موفقیت آمیز در کسب و کارشان ادغام میکنند. آنها همچنین در مواقع لزوم، آماده ی فروش سرمایه های غیر-استراتژیک نیز هستند.
7)ریســکها
حضور در کسب و کار بدون شک مستلزم میزان بالایی از ریسکپذیری است؛ البته در عین حال، ریسکها میبایست مدیریت شوند. سازمانهای پیشتاز بازار سیاستها، روندها و ساختارهای نظارتی قدرتمندی دارند تا اطمینان حاصل کنند که در هنگام ریسکپذیری، ریسکی درست به دلایلی درست را میپذیرند.

منبع: forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

► ساخت مغز مصنوعی برای همه مردم توسط دانشمندان
آیا لایق ثروتمند بودن هستید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر