ایران‌خودرو و سایپا رد صلاحیت شدند!

چهارشنبه ، 6 خرداد 1394 ، 15:17

بانکی دات آی آر: هیات واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دو خودروساز بزرگ ایران را فاقد صلاحیت لازم برای اداره این دو باشگاه دانست.

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه در حالی‌که همه در انتظار اعلام نتایج مزایده چهارم واگذاری استقلال و پرسپولیس بودند اعلام شد که صلاحیت چهار متقاضی خرید سرخ‌آبی‌ها رد شده است.

از میان چهار متقاضی خرید این دو باشگاه، دو شرکت از زیرمجموعه‌های ایران خودرو و سایپا بوده و به نمایندگی از این دو خودروساز در مزایده شرکت کرده بودند. با این حال با اعلام نتایج مزایده به نظر می‌رسد که هیات واگذاری به هر دلیلی دو خودروساز بزرگ کشور را فاقد صلاحیت لازم برای مدیریت دو باشگاه فوتبالی دانسته است.

رد صلاحیت خودروسازان در حالی است که شرکت آنها در مزایده خرید سرخ‌آبی‌ها موجی از انتقادات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی وابستگان صنعت خودرو را به دنبال داشت تا جایی که برخی نمایندگان مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت را تهدید به استیضاح کردند.

علاوه بر آن مشاور انجمن خودروسازان نیز حضور دو خودروساز بزرگ در مزایده خرید استقلال و پرسپولیس را ناشی از اجبار دانسته و این کار را برخلاف مصالح این صنعت و البته مصرف‌کنندگان و خریداران خودروهای داخلی دانسته بود.

در این زمینه داوود میرخانی رشتی با بیان اینکه این کار خودروسازان مصداق آن مثل معروف است که "موش به سوراخ نمی‌رفت جارو به دمش می‌بست"، خاطرنشان کرده بود: دو خودروساز بزرگ مشکلات زیاد و راه طولانی برای بهبود عملکردهای خود در پیش دارند، بنابراین در این وضعیت چگونه می‌خواهند خود را درگیر حاشیه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کنند.

در این شرایط به نظر می‌رسد رد صلاحیت خودروسازان برای خرید استقلال و پرسپولیس اگرچه شایستگی این شرکتها را برای اداره دو باشگاه فوتبال زیر سوال برده اما در نهایت نظر منتقدان واگذاری سرخ‌آبی‌ها به خودروسازان را تامین کرده است.

► توضیح سیف درباره نوسان نرخ ارز
تولید شاسی بلند جدید لامبورگینی ◄

مطالب مرتبط
بنر