توسعه ایران باید به سمت جنوب متمایل شود

پنجشنبه ، 7 خرداد 1394 ، 08:46

بانکی دات آی آر: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح دولت برای احداث دو شهرک مدرن در لامرد و پارسیان، گفت: توسعه ایران باید به سمت جنوب متمایل شود، این منطقه نیاز جدی به ایجاد سکونت‌گاه‌های مدرن و با کیفییت بالا دارد که در این میان نباید از توسعه در سواحل و پس کرانه‌ها غافل شد.

 

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی چهارشنبه 6 خرداد در همایش چشم‌اندازهای توسعه راه‌سازی جنوب کشور که در لامرد برگزار شد، گفت: شهرک‌سازی از دیگر اقدامات دولت در جنوب است که در این راستا دولت دو شهرک مدرن با کیفیت مطلوب برای پذیرش جمعیت در لامرد و پارسیان احداث خواهد کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد فضاهای گردشگری و رفاهی از دیگر نیازهای این منطقه است و ما با راه‌اندازی دبیرخانه جذب سرمایه گذار از سرمایه گذاری برای ایجاد فضای رفاهی استقبال خواهیم کرد.

 

وی با تصریح اینکه تجهیز و توسعه سواحل و پس کرانه‌ها در اولویت قرار دارد، گفت: جنوب کشور از چابهار تا هرمزگان، بوشهر و خوزستان دارای ظرفیت‌های عظیم انسانی و معدنی است که همجواری با دریا بر اهمییت و پتانسیل‌های موجود این مناطق بیش از پیش افزوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان لامرد، گفت: همجواری با منطقه پارس جنوبی و وجودمنابع گازی باعث پیش‌بینی ایجاد 50هزار شغل در این منطقه شده و این اتفاق مهمی است که روی خواهد داد.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد، زیرساخت‌هایی برای حضور و اسکان نیروها، توسعه حمل و نقل در زمینه‌های مختلف و دیگر زیرساخت‌ها باید قبل از ورود صنایع بزرگ مانند فولاد و آلومنیوم، باید مد نظر قرار گیرد.

 

آخوندی با اشاره به مشکلات جمعیتی در کلان شهرها، تصریح کرد: هرچه در کلان شهرها با مشکل اشتغالزایی مواجه هستیم در جنوب کشور ظرفیت پذیرش جمعیت وجود دارد و جنوب کشور در طرح آمایش سرزمین جاذب جمعیت باشد و باری را از دوش کلان شهرها بردارد.

 

وزیر راه و شهرسازی همچنین به بیان پیشنهادات خود در خصوص توسعه پایدار در جنوب پرداخت و گفت: در راستای بهسازی شبکه‌های جاده‌ای با احداث بزرگ راه لامرد-خنج و تکمیل تونل منحصربه فرد شهید باقری و ادامه آن با آزاد راه لامرد-پارستان تحول بزرگی در رشد منطقه خواهد شد که این توسعه شبکه جاده‌ای دارای ظرفیت تبدیل به آزاد راه است که ما به دنبال واگذاری احداث این بزرگ راه‌ها به بخش خصوصی هستیم.

► سوناتا 2015 اولین خودروی اندرویدی جهان
سرمایه گذاری برای تولید پیکاپ‌های بزرگ از سوی جنرال موتورز ◄

مطالب مرتبط
بنر