احتمال تخصیص 10 میلیارد برای تنظیم بازار

شنبه ، 9 خرداد 1394 ، 13:43

بانکی دات آی آر: مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیگیری های لازم جهت تخصیص 10 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به منظور تنظیم بازار صورت گرفته و قرار است تخم مرغ در قالب سبد کالای اقشار کم درآمد توزیع شود.

به گزارش ایسنا، حبیب امینی امروز - شنبه - در جلسه هم اندیشی با فعالان تولید طیور در سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه پرهیز از توسعه کمی واحدهای طیور یکی از سیاست های دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: تغییر کاربری واحدهای مرغ گوشتی به مرغ تخم‌گذار و برعکس ممنوع است.

وی با تاکید بر رعایت سقف جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و با تاکید بر لزوم حذف مرغ های بالای 80 هفته ادامه داد: خرید و ذخیره سازی گوشت پایان دوره مرغ تخم گذار باید توسط شرکت پشتیانی امور دام انجام شود.

امینی اجرای سیاست قیمت تضمینی را ضروری دانست و گفت: طرح خرید و صادرات گوشت مرغ و تخم مرغ در قالب کمک های انسان دوستانه به سایر کشورها از طریق وزارت امور خارجه در دستور کار قرار دارد.

محمد رضا طلایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه گفت: وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مدیریت تولید در واحدهای مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار تاکید ویژه ای دارد که در همین راستا در خصوص صدور مجوزهای ماکیان سیاست های انقباضی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به مصوبات این جلسه بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که از هرگونه توسعه کمی واحدهای طیور استان تا اطلاع ثانونی خودداری شود. همچنین پیگیری لازم به منظور حذف مرغ های بالای 24 ماه و عدم تولک بری واحدهای مرغ تخم گذار صورت گیرد.

حسین علی بیگی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این جلسه گفت: رعایت سقف جوجه ریزی گوشتی تعیین شده توسط دفتر طیور الزامی است.

وی اظهار کرد: کنترل تولید و برخورد با واحدهای غیرمجاز و واحدهای دارای پروانه که بیش از سقف پروانه مبادرت به افزایش ظرفیت کرده اند، در دستور کار قرار دارد.

► از محل منابع بانک توسعه صادرات برق مورد نیاز شمال کشور در نیروگاه سیکل ترکیبی "پره سر" تولید می شود
سودهای 28 درصد وام بانکی 24 درصد نشد ◄

مطالب مرتبط
بنر