از محل منابع بانک توسعه صادرات برق مورد نیاز شمال کشور در نیروگاه سیکل ترکیبی "پره سر" تولید می شود

شنبه ، 9 خرداد 1394 ، 13:45

بانکی دات آی آر: بانک توسعه صادرات به منظور احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 968 مگاواتی پره سر گیلان به گروه مپنا 250 میلیون یورو تسهیلات پرداخت کرد.


به گزارش روابط عمومي بانك توسعه صادرات، مبلغ كل اين طرح 614 ميليون يورو بوده و نوع عقود اسلامي بكارگرفته شده در اين طرح مشاركت مدني و فروش اقساطي است.

بنابر اين گزارش با توجه به كليدي بودن صنعت برق در كشور، پروژه نيروگاه سيكل تركيبي پره سر مپنا بالاترين مبلغ تامين مالي بانك توسعه صادرات در يك طرح را تا كنون به خود اختصاص داده است و قابليت توسعه تا 2000 مگاوات توليد برق را دارد.
تامين برق مورد نياز كشور و برق مورد نياز شهري و صنعتي استانهاي شمالي كشور و پاسخگويي به ميانگين رشد تقاضاي 10 درصد برق در استان گيلان از جمله نتايج احداث طرح ياد شده است و مدت زمان بهره برداري به مدت 20 سال از تاريخ آغاز است.برق توليدي نيروگاه پره سر به همراه برق توليدي نيروگاههاي فعال داخل كشور پس از توزيع برق مورد نياز (از طريق سيستم ديسپاچينگ)، مازاد آن صادر مي شود.

براساس اين گزارش، اين طرح ايجادي محسوب شده و امكان صادرات برق بين كشورهاي هم مرز و داراي مرز خشكي با ايران را فراهم مي سازد.

ميزان ارزآوري پروژه ياد شده سالانه يكصد ميليون يورو بوده و به لحاظ اشتغال زايي قابليت به كارگيري يكهزار نفر به طور مستقيم و بيش از 10 هزار نفر به طور غيرمستقيم را داراست.

مكان طرح در شهر "پره سر" واقع در استان گيلان، 120 كيلومتري شمال غرب شهر رشت و در 18 كيلومتري رضوانشهر قرار دارد.

► نرم افزار CRM چه کمکی به شما می کند؟
احتمال تخصیص 10 میلیارد برای تنظیم بازار ◄

مطالب مرتبط
بنر