درخواست رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره حقوق مسافر

شنبه ، 9 خرداد 1394 ، 16:02

بانکی دات آی آر: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اجرای دقیق آئین نامه حقوق مسافر گفت: اجرای این قانون افزایش رضایتمندی مسافران را  به همراه دارد و دست یافتن به این مهم دستاورد ارزشمندی برای صنعت هوانوردی است.

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیریان در نشستی که با حضور مدیران حراست شرکت های هواپیمایی، سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاهها تشکیل شد؛ از مدیران حراست شرکت های هواپیمایی خواست تا در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، در اجرای دقیق آئین نامه حقوق مسافر با مشارکت و تعامل حداکثری گام بردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تدوین آئین نامه حقوق مسافر را گامی در راستای صیانت از حقوق مسافر دانست و گفت: سالانه 17 میلیون مسافر از طریق بخش هوایی جابه جا می شود و کسب رضایتمندی این تعداد مخاطب به طور حتم دستاورد ارزشمندی برای جامعه صنعت هوانوردی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آئین نامه حقوق مسافر نسخه ی اولیه ای است که به طور حتم با اجرایی شدن آن ظرف 6 ماه آینده با همکاری شرکت های هواپیمایی نواقص احتمالی آن شناسایی و نسبت به رفع و تکمیل آن اقدام خواهد شد.

جهانگیریان خطاب به مدیران حراست شرکت های هواپیمایی گفت: به منظور حفاظت از حق و حقوق مسافر از اجرای صحیح و دقیق این آئین نامه اطمینان یافته و چنانچه افرادی با سوءنیت قصد اختلال در اجرای این آئین نامه را دارند برخورد لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تصریح کرد: همچنین نیروهای امنیتی و نظامی مستقر در فرودگاهها نیز موظف هستند تا آئین نامه مذکور را در چارچوب قوانین و مقررات تعیین شده اجرا کرده و از بروز هرگونه اخلال در نظم پروازها جلوگیری و طبق ضوابط با افراد خاطی برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان اجرایی شدن آئین نامه حقوق مسافر تاخیرات بالای 4 ساعت با کاهش چشمگیری مواجه بوده است از برخی شرکت های هواپیمایی که نسبت به اجرای صحیح این آئین نامه اقدام کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

آئین نامه حقوق مسافر در تاریخ 31/1/94 به طور رسمی به تمامی شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، صحبت‌های امیدوار کننده معاون آخوندی در حالی مطرح شده که در طول روزهای گذشته با وجود اجرای آیین نامه جدید در برخی پروازها شرکت‌های هواپیمایی از ارائه تسهیلات متناسب با زمان تاخیر خودداری کرده و بعضا نسبت به اجرای آن اعلام نارضایتی کرده‌اند. با وجود این گمانه زنی ‌ها به نظر می‌رسد با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم اجرای این دستورالعمل در آینده‌ای نزدیک خبری از تغییر یا جابجایی در آن نخواهد بود.

► رونمایی از 10شاخص اقتصادی
اقتصاد آمریکا کوچک شد ◄

مطالب مرتبط
بنر