در کارتهای تقـدیر، غیر از "تقـدیر و تشـکر" چه بگوییم

يكشنبه ، 10 خرداد 1394 ، 12:09

بانکی دات آی آر: آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که پس از یک مصاحبه شغلی، خسته و ناامید شوید؟ البته! در ذهنتان پاسخهای خود را مرور میکنید، یادتان میافتد که فلان چیز را نگفته اید، متوجه میشوید که فرصت تقویت موضع خود بعنوان یک متقاضی شغل را از دست داده اید و ... بسیار خب، اینها را میتوان در یک کارت تقدیر گفت.
البته، این امر تماما به اینکه چقدر مصاحبه شغلی تان را خراب کرده باشید بستگی دارد. برخی اوقات راه برگشتی وجود ندارد.، اما بگذارید تصور کنیم میتوانید موضع کاندیداتوری خود را بازیافته و تقویت کنید... .
مشکل بیشتر نامه های تقدیر اینست که معمولا بعنوان یک ژست خوب تهیه و تدوین میشوند.
تشکر کردن کار بسیار خوبی است، اما اگر مانند یک تشکر معمولی نوشته شود، برای افزودن جنبه های دیگر به موضع کاندیداتوری شما، چندان استراتژیک نخواهد بود.. و عملکرد مصاحبه ی شما بهبود و ارتقا نمیدهد.
بعبارت دیگر، از فرصت تقدیر بعنوان آخرین ابزار جهت کسب تمایز رقابتی استفاده کنید.

در یک کارت تقدیر چه بگوییم
در اینجا به برخی نکات اشاره میشود که میتوانید برای بهره بردن از فرصت پیگیری پس از مصاحبه (فرصت تقدیر)، آنها را انجام دهید. به یاد داشته باشید که اکنون از اطلاعات "درونی" که قبل از مصاحبه نداشتید، برخوردارید_پس آنرا به هدر ندهید.
1)وقتی مصاحبه کننده، دغدغه یا خواستی را مطرح کرده است
اگر در طی مصاحبه به شما گفته شده است که یک کاندیدای مطلوب باید دارای فلان موارد باشد و شما فاقد یکی از آنها هستید_ باید در این باره مجدد صحبت کنید! هوشیارانه انرا پیش کشیده و تصریح کنید که چرا این موضوع مشکلی محسوب نمیشود. و توضیح دهید که به رغم این "نقطه ی ضعف"، شما میتوانید کاندیدای مطلوبی باشید.
2)وقتی آنچه را که باید میگفتید، ذکر نکرده اید
برخی مواقع، با نگاه به قبل متوجه میشویم که شکست خورده ایم. بسیار خب، این فرصت شماست. موضوع را پیش کشیده و بگویید که خواستار ترقی و پیشرفت هستید.
3)وقتی که واقعا میخواهید "تشکر" کنید
مواقعی است که در طی مصاحبه بسیار عالی بوده اید و خالصانه میخواهید سپاسگزاری کنید.
در موارد غیر از این، شما میتوانید
•    بر سه شایستگی اصلی خود که در طی مصاحبه درباره شان گفتگو کرده اید، تاکید کنید. حال که نسبت به قبل از مصاحبه اطلاعات بیشتری دارید، آنرا بکار بگیرید.
•    اطلاعاتی را که درباره ی شرکت با شما در میان گذاشته شد، پیش کشیده و بگویید که چقدر بیشتر مشتاق و علاقه مند شده اید.
•    اذعان کنید که با استخدام شما اهداف میتوانند محقق شوند و تعهد خود در راستای تحقق این اهداف را بیان کنید.
4)نامه ی تشکر را موجز و مختصر نگه دارید
بعنوان یک ابزار، نامه ی تشکر نباید به اندازه ی رزومه یا نامه ی پوششی طولانی باشد.
به یاد داشته باشید که کل فرایند جستجوی شغل یک تلاش بازاریابی استراتژیک است، پس تمامی ابزارها را اهرم کرده و از هر فرصتی حداکثر استفاده را ببرید.

منبع: Careeralism

مترجم: مهرداد دستورانی

► اطلاعاتی که پیش از مصاحبه ی شغلی خود باید داشته باشید
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۰ خرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر