تغییرات جالب اندروید M

يكشنبه ، 10 خرداد 1394 ، 13:13

بانکی دات آی آر: گوگل در جدید‌ترین نسخه‌ی اندوریدش بیش‌ از هر چیز بر بهینه‌سازی برخی ویژگی‌های قبلی تمرکز داشته. در این‌جا به بسط دو ویژگی بارز این نسخه یعنی تنظیم صدا و حالت Do Not Disturb پرداخته شده است.
به گزارش دیجی کالا، بدون شک در پنجم‌این نسخه‌ی اندروید موسوم به لالی‌پاپ شاهد بیش‌تر‌ین حجم تغییرات  از زمان چهارم‌این نسخه‌ی آن‌ یعنی Ice Cream Sandwich ‌هستیم. البته که این تغییرات خالی از ایراد هم نبودند؛ علاوه بر آن بعضی ویژگی‌ها هم به‌طور نامناسبی در این نسخه تعبیه شده بود. اما خوشبختانه، در اندورید M خبری از تغییرات بنیادی نیست؛ بلکه بیش‌تر از هر چیز دیگری روی اصلاح و بهینه‌سازی تمرکز شده است. در واقع رابطه‌ی میان M و لالی‌پاپ مشابه رابطه‌ی میان Jelly Bean و Ice Cream Sandwich است.

در جریان سخنرانی اصلی کنفرانس IO، گوگل از ساده‌تر شدن ساز و کار تنظیمات صدا سخن گفت. در نسخه‌ی جدید، کنار پنجره‌ی کم و زیاد کردن صدا یک فلش تعبیه شده که با استفاده از آن صفحه‌ای منویی باز می‌شود. این صفحه به کاربر اجازه می‌دهد به‌طور مجزا صدای هشدارها، اعلامیه‌ها و رسانه‌ها را تنظیم کند. اگر کاربر بخواهد دستگاه خود را بدون این‌که صدای هشدار تحت تاثیر قرار گیرد در حالت بی‌صدا قرار دهد، می‌تواند کلید کاهش صدا را تا آخر نگه دارد. این  فرمان به‌طور خودکار تنظیمات دستگاه را در حالت ذکر شده قرار می‌دهد. روی هم رفته تنظیم صدا تغییر خاصی نکرده؛ فقط نحوه‌ی عمل‌کرد آن در مقایسه با لالی‌پاپ بهتر شده است.

ویژگی دیگری که در جریان سخنرانی به آن اشاره‌ای نشد، بازگشت حالت Do Not Disturb است. حالت DND ابتدا در اندروید لالی‌پاپ دیده شد؛ هرچند که در نسخه‌ی نهایی لالی‌پاپ به این ویژگی با عنوان «الویت‌بندی اعلامیه‌ها» (Priority Interruptions) اشاره می‌شد. گرچه گزینه‌های اولیت‌بندی در نسخه‌ی جدید هم وجود دارد، اما DND در M با تغییرات جالبی همراه شده است. از میان آن‌ها می‌توان به گزینه‌ی Repeat Caller اشاره کرد. با فعال کردن این گزینه، اگر شخصی مجددا تا مدت 15 دقیقه با گوشی شما تماس بگیرد، زنگ گوشی به‌طور خودکار نواخته خواهد شد.

هم‌چنین در صفحه‌ی منوی DND می‌توان گزینه‌ی «دستورهای خودکار» (Automatic Rules) را دید. به کمک این ویژگی کاربر می‌تواند تعیین کند که در زمان‌های خاصی مثل آخر هفته‌ها یا مراسم‌ها حالت DND بهطور خودکار روشن  یا خاموش شود. همچنین کاربر می‌تواند زمان مورد نظر خود را به فهرست دستورها اضافه کند.

► آیا اکسپریا Z5 پرچم‌دار جدید سونی خواهد بود؟
ارزشمندترین نشان های تجاری جهـــان ◄

مطالب مرتبط
بنر