چگونه با رییس بد خود کنار آمده و کار کنید

دوشنبه ، 11 خرداد 1394 ، 09:46

*بانکی دات آی آر: این مطلب با اندکی ویرایش برگرفته از کتاب رییس بدی دارید؟  برای رسیدن به آنچه در کار خود میخواهید با آن رییس کارکرده و کنار بیایید(Got A Bad Boss? Work That Boss To Get What You Want At Work ) اثر دکتر نوئل نلسون میباشد.

طبق سایت واژه نامه dictionary.com ، "کار کردن بر کسی یا چیزی" به این معناست که آن را بشکلی موثر به عمل بیاندازید، آن شخص یا چیز را برای هدفی سازنده به عمل بی اندازید. این دقیقا منظور من از "کار کردن با رییس تان" است. منظور من تبدیل رییس بد تان  به یک رییس بهتر نیست. مقصودم دقیقا این است که رییس بد خود را به بشکلی موثر به عمل بیاندازید تا شما را به آنچه که در شغلتان میخواهید برساند. چطور؟ با دانستن خواست و ترس مخفی او.

دانستن خواست و ترس و دغدغه ی مخفی رییس تان
هر رییسی یک خواست مخفی دارد_گاهی وی به رغم اینکه بواقع چیزی را میخواهد، اما آنرا بروز نمیدهد، به این دلیل که در پشت آن خواست مخفی، یک ترس و عدم اطمینان درونی و نهان وجود دارد که رییس بد شما نمیتواند آنرا بپذیرد و یا حتی درک کند. نقطه ی کور رییس تان، فرصت شماست!
وقتی نیازهای درونی رییس خود را درک و برطرف کنید، برایش مهم میشوید. حال قدرت رسیدن به آنچه میخواهید را دارید.

با این موضوع روبرو شوید: رییس بــد به شما اهمیتی نمیدهد
حقیقت اینست که اغلب رؤسا بیش از اینکه متوجه شما و اهداف شغلی تان باشند، نگران امنیت شغلی خود هستند. و در این میان رؤسای بد واقع اهمیتی به شما نمیدهند. آنها تنها به بخودشان اهمیت میدهند.
به این دلیل است که "کجدارومریز کنار آمدن" در مورد رؤسای بد کاملا بی اثر است. اگر شما بروید و همکارنتان را قانع کنید گوشیهای همراه خود را کنار گذاشته و درباره ی چگونگی افزایش بهره وری جمعی صحبت کنند، مطمئنا شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت!!!
حال آنکه، کارکردن با رییس بد و فهمیدن رازهای رفتار وی، و بکارگیری این دانش برای رسیدن به خواسته هایتان، بسیار امکانپذیرتر و شدنی تر است!

چه چیزی در کار شما را عقب نگه میدارد؟
حتما افرادی را میبینید که به اندازه ی شما باهوش و مستعد نیستند، اما به انچه میخواهند دست میابند. آنهال از پیشتر فهمیده اند که چگونه با رییس خود کنار بیایند. آنها چیزی را دارند که شما ندارید. استایل! آنها میدانند چگونه با خواستها و دغدغه های رییس خود کنار آمده و کار کنند. اینگونه است که به خواسته هایشان مانند افزایش حقوق، ترفیع و هرچیز دیگری که خیال میکنید دور از دسترس شماست، میرسند! اما ناامید نشوید!
وقتی بدانید که افراد چرا به فلان حالت رفتار میکنند، موقعیت بهتری برای رسیدن به خواسته هایتان خواهید یافت. وقتی متوجه شوید که چه چیزی به رییس تان انگیزه بخشیده و وی را خوشحال میکند_البته منظور پول و موقعیت و اینگونه مسائل نیست_ میتوانید ابتکارعمل را بدست داشته باشید. شما میتوانید از این دانش استفاده کنید، برای اینکه شغل خود را داشته باشید, نــه اینکه شغــل شما را داشته باشد.

► چگونه آزادکاری موفق باشیم
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۱ خرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر