ولخرجي جاعلان اسکناس دست شان را رو کرد

سه شنبه ، 1 ارديبهشت 1388 ، 12:28

 

دو جوان که با جعل بيش از پنج ميليون تومان اسکناس دو هزار توماني براي خوشگذراني به بندرعباس سفر کرده بودند، با هوشياري يک راننده تاکسي به دام پليس افتادند.

به گزارش خبرنگار ما اين دو متهم زماني دستگير شدند که يک راننده تاکسي با مراجعه به هتل محل اقامت شان مدعي شد اسکناس هايي که بابت کرايه از آنها گرفته، جعلي است. او سپس پاي پليس را به ميان کشيد. شاکي به ماموران گفت؛ شب قبل دو جوان خودروام را به صورت در اختيار کرايه کردند و من آنها را به نقاط مختلف شهر بردم.گردش آنها چند ساعتي طول کشيد و پس از آنکه اجناس زيادي از بازار خريدند، آنها را مقابل هتل پياده کردم. آن دو جوان که خيلي دست و دلباز به نظر مي رسيدند 22 هزار تومان به عنوان کرايه به من دادند. من هم خوشحال از اين دست و دلبازي زودتر از هر شب به خانه رفتم اما وقتي پول ها را با دقت کنترل کردم، فهميدم اسکناس هاي دو هزار توماني تقلبي است. به دنبال اظهارات اين مرد ماموران دو جوان را بازداشت و به کلانتري منتقل کردند. همچنين در بازرسي از اتاق متهمان 600 هزار تومان اسکناس قلابي در حالي که زير بالش مخفي شده بود، کشف شد.

متهمان که احسان و حميد نام دارند، هنگامي که خود را در برابر اتهام جعل اسکناس ديدند ابتدا منکر هر گونه کار خلافي شدند اما پس از ساعتي اقرار کردند اسکناس را خودشان جعل کرده اند. چون احتمال داشت تعداد اسکناس هاي جعل شده توسط اين دو جوان بيش از اسکناس هاي کشف شده باشد بازجويي ها ادامه يافت. احسان که 22 سال دارد به ماموران گفت؛ حميد که مدت ها قبل در چاپخانه کار کرده بود و در اين زمينه تجربه خاصي داشت، به من پيشنهاد داد با هم مقداري اسکناس جعلي چاپ کنيم. اول فکر کردم حميد با من شوخي مي کند اما وقتي فهميدم حرف هاي او جدي است، موافقت کردم.

او يک روز با چند پرينتر و اسکنر به خانه ما آمد و چند روز در آنجا بود و ما تعداد زيادي اسکناس دو هزار توماني چاپ کرديم. بعد از آن مقداري از اسکناس را در تهران خرج کرديم و سپس تصميم گرفتيم به بندرعباس سفر کنيم و با بقيه پول ها لباس و وسايل ورزشي بخريم. متهم ادامه داد؛ در مدتي که در بندرعباس بوديم براي هر چيزي که مي خريديم اسکناس هاي جعلي پرداخت مي کرديم اما هيچ کدام از فروشندگان متوجه جعلي بودن اسکنا س ها نمي شدند، فقط راننده تاکسي بود که با پي بردن به قلابي بودن پول ها تمام نقشه هايمان را نقش بر آب کرد. احسان نيز با پذيرش اتهامش گفته هاي همدست خود را تاييد کرد. به اين ترتيب پس از انجام تحقيقات مقدماتي پرونده براي رسيدگي تکميلي به تهران ارسال شد و در اختيار حسن سهرابي بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه چهار تهران قرار گرفت. صبح ديروز دو متهم پشت ميز بازجويي نشستند و پاسخگوي سوالات بازپرس سهرابي شدند. دو متهم ضمن ابراز ندامت از کارشان، انگيزه اصلي خود را تهيه پول براي مسافرت و خوشگذراني اعلام کردند و گفتند در مدتي که در بندرعباس بودند قيمت اجناس برايشان مهم نبود و فقط به دنبال اين بودند که کالاهاي مورد نيازشان را تهيه کنند. آنها همچنين گفتند با اسکناس هاي قلابي به چند نفر هم کمک مالي کرده اند.

بازپرس سهرابي ضمن هشدار به شهروندان در خصوص دريافت اسکناس هاي جعلي از افراد شياد به خبرنگار ما گفت؛ از آنجا که مشخص شدن تعداد دقيق اسکناس هاي جعلي مستلزم بررسي تجهيزات فني متهمان است ماموران با جست وجوي منزل متهمان درصدد يافتن آنها برآمدند اما دو متهم مدعي هستند پس از اتمام عمليات جعل وسايل شان را فروخته اند. اين مقام قضايي همچنين مبلغ تقريبي اسکناس هاي جعلي شده را پنج ميليون تومان تخمين زد و از صدور قرار وثيقه براي متهمان خبر داد.

منبع: بازتاب آنلاین

► فاز دوم فروش اموال مازاد بانکها به زودی آغاز می شود
استقلال بانک مرکزی از حرف تا عمل ◄

مطالب مرتبط
بنر