فاز دوم فروش اموال مازاد بانکها به زودی آغاز می شود

سه شنبه ، 1 ارديبهشت 1388 ، 14:13

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خبرداد: به زودی دومین مزایده بزرگ اموال مازاد بانکها برگزار می شود.

سید حمید پورمحمدی از برگزاری مزایده های فروش اموال مازاد بانکها خبرداد و افزود: شرکت فروش اموال مازاد بانکها مسئول برگزاری مزایده های فروش این اموال است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر اقتصادی و دارایی گفت: اولین مزایده بزرگ اموال مازاد بانکها قبل از پایان سال گذشته برگزار شد و هم اکنون نیز این شرکت برای برگزاری دومین مزایده بزرگ اموال مازاد بانکها آماده می شود.

وی تصریح کرد: شرکت مذکور کارهای خود را به پیش می برد. به عبارت دیگر، سازوکارهای واگذاری اموال مازاد بانکها تهیه شده است و معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، تنها مسئول راه اندازی این سیستم بوده است.

پورمحمدی با اشاره به شناسایی 4 هزار ملک مازاد بانکهای دولتی برای واگذاری، افزود: شرکت واگذاری دارایی های مازاد بانکها با مشارکت تمامی بانکها در ساختمان مبارزه با پولشویی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اولین مزایده رسمی و بزرگ آن در دهه فجر سال گذشته برگزار شد و این شرکت بخش مهمی از املاک مازاد بانکها را برای مزایده آماده کرده است که البته این موضوع بستگی به کشش بازار دارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه این واگذاریها به صورت مکرر انجام می شود، افزود: همچنین بانک اطلاعات شناسایی املاک شکل گرفته است.

فروش اموال و دارایی های مازاد بانکها به عنوان یکی از برنامه های نظام بانکی کشور مطرح است.

منبع: خبرگزاری مهر

► هاشمي از مديرعاملي بانك سرمايه كنار گذاشته شده
ولخرجي جاعلان اسکناس دست شان را رو کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر