گوگل در صدر فهرست حذف پسووردها

شنبه ، 16 خرداد 1394 ، 09:13

بانکی دات آی آر: مردم فکر زیادی را خرج پسووردها (گذر_واژه) نمیکنند، زیرا کاری دردسرساز است، اما اینکار مشکلات امنیتی برای کل اینترنت ایجاد میکند. گوگل، مایکروسافت و دیگران در اتحاد FIDO میخواهند پسووردها را با اسکن اثرانگشت و دیگر تکنیکها جایگزین کنند، و تنها 31 محصول ارائه شده از سوی 16 شرکت، خود را با استاندارد جدید تطبیق داده اند. شناخته شده ترین آنها، سرویس ورورد به سیستم (Log In) گوگل است.

دیگر سرویسهای این فهرست، سیستم اثرانگشت PayPal سامسونگ، و Nok Nok که امکان کارکردن اسکنر حسی ID اثرانگشتی اپل بـــا اپلیکیشنهای بخش_سوم را میدهد.
FIDO همچنین برای نسخه ی 1.0 خود یک برنامه ی تاییدکننده منتشر کرده است. اَپ های مطابق به استفاده از داده های زیست_سنجی مانند اثر انگشت و صدا رسمیت میبخشند، حال آنکه برای حفظ حریم خصوصی این داده ها را ذخیره نمیکنند. بعلاوه، اَپ های رسمیت یافته ،برحسب اینکه فروشنده چه چیزی را میخواهد بکاربگیرد، از لحاط تئوریک با هر سیستم زیست_سنجی ای کار میکنند. استاندارد مذکور کار شرکتها را در جای دادن و آمیختن FIDO در اَپ های شان، آسانتر میکند. به رغم آنچه گفته شد، بسیاری از شرکتها کماکان به اتحاد واردنشده اند، و برخی نیزدر حالت انتظار بسر میبرند—مانند مایکروسافت که ویندوز 10 را برای FIDO تصدیق نخواهد کرد، تا زمانی که نسخه ی خصوصیات بعدی  منتشر گردد.

منبع: اتحـاد FIDO

مترجم: مهرداد دستورانی

► دوازدهمین لیست سالانه قدرتمندترین زنان جهان منتشر شد
کشف کهکشانی روشن تر از خورشید توسط ناسا ◄

مطالب مرتبط
بنر