هاشمي از مديرعاملي بانك سرمايه كنار گذاشته شده

سه شنبه ، 1 ارديبهشت 1388 ، 15:03

 

به‌دنبال انتشار اخباري مربوط به تغيير در مديريت عاملي بانك سرمايه،  نسخه‌اي از بيانيه هيات مديره اين بانك را كه حاوي اطلاعات جديدي از مواضع هيات مديره و اصرار آنان بر تغيير مديرعامل بانك در پي حصول توافقات لازم با بانك مركزي منتشر مي‌ شود.

در اين بيانيه آمده است:«‌ در پي درج مطالبي در برخي از جرايد به نقل از آقاي سيدبهاء‌الدين حسيني هاشمي برخلاف توافقات انجام شده در جلسه حضوري در بانك مركزي كه مقرر شده بود از رسانه‌اي شدن موضوع خودداري شود و اين نكته در مصاحبه خودشان نيز اعلام شده، نظرات هيات مديره به شرح زير منتشر مي‌شود:

هيات مديره بانك سرمايه در تاريخ سي‌ام فروردين88 سه نفر براي جايگزيني مديرعامل، طي نامه رسمي به بانك مركزي معرفي نموده، متعاقبا بعد از ظهر همان روز جلسه مشترك هيات مديره بانك سرمايه و هيات عامل بانك مركزي در حضور رييس محترم كل بانك مركزي تشكيل گرديد.

در جلسه ياد شده رييس محترم كل بانك مركزي ضمن تاييد حقوق هيات مديره در تغيير مديرعامل ضرورت هماهنگي با بانك مركزي را يادآوري نمودند. در نهايت مقرر گرديد مراحل بررسي و اعلام نظر نسبت به افراد پيشنهادي در بانك مركزي طي گردد و تا زمان جايگزيني مديرعامل جديد، ايشان ضمن هماهنگي كامل با هيات مديره در محل كار حضور پيدا نمايد.

ياد آوري مي‌شود طبق اساسنامه بانك و قانون تجارت اتخاذ تصميم براي عزل و نصب مديرعامل از شئون و اختيارات هيات مديره بوده و نياز به تشكيل مجمع عمومي ندارد.»

 پيشتر در پي صورت جلسه بيست و دوم فروردين 88 هيات مديره بانک سرمايه که در آن به خاتمه مسووليت سيدبهاء الدين هاشمي از سمت مديرعاملي اين بانک اشاره شده بود، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران طي نامه‌اي به رييس هيات مديره بانک اعلام کرد: «جا به جايي مديرعامل آن بانک صرفا پس از هماهنگي و ارائه توضيحات کافي به بانک مرکزي امکان پذير است لذا مقتضي است تا بررسي و تعيين مديريت عامل جديد، مديرعامل فعلي کما في السابق با حفظ اختيارات و وظايف قبلي در آن بانک حضور يابد، در غير اين صورت بانک مرکزي به موجب اختيارات قانوني خود اقدامات بعدي را به منظور حفظ سلامت بانک سرمايه و نظام بانکي کشور و حفظ سپرده‌هاي مردم به انجام مي‌رساند.»

در همين زمينه به نقل از محمود بهمني ـ رييس كل بانك مركزي ـ اظهاراتي مبني بر اينكه "تغيير مدير بانك سرمايه بدون هماهنگي با بانك مركزي اعتبار ندارد چرا كه همه بانك‌ها در زمينه جابجايي و سلب مسئوليت از مديران خود حتما بايد بانك مركزي را مطلع كنند" منتشر شده است.

اما در اين بين مديرعامل بانك سرمايه نيز خبر بركناري خود را رد و تاكيد كرده است كه بانك سرمايه در حال حاضر مديرعامل دارد!

حسيني‌هاشمي با استناد به اطلاعيه بانك مركزي اظهار كرد: بر اساس اين اطلاعيه بانك سرمايه در حال حاضر مديرعامل دارد و بنده مديرعامل آن هستم.

سيدبهاءالدين حسيني هاشمي اظهار كرد: قرار بود كه بحث بركناري مديرعامل بانك سرمايه مطبوعاتي نشود و كارها در اين ارتباط روال اداري خود را طي كند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

► افزایش310 هزار ميليارد تومانی دارائی های بانک ها
فاز دوم فروش اموال مازاد بانکها به زودی آغاز می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر