دو خودروی چینی در راه ایران

شنبه ، 16 خرداد 1394 ، 14:34

بانکی دات آی آر: مدیرعامل شرکت صادرات لیفان گفت: به زودی خودروهای لیفان ایکس 50 و 820 در ایران تولید و روانه بازار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مارک تیمبر افزود: محصول ایکس50 خشونت ایکس60 را ندارد اما از طراحی به روزتر و اسپورت‌ برخوردار است و انتظار می رود نظر جوانان را به خود جلب کند.

وی در حاشیه "کنفرانس عرضه جهانی و تست مدل های جدید لیفان" که همزمان با شانزدهمین نمایشگاه خودروی شانگهای برگزار شد، ادامه داد: علاوه بر طراحی زیبا، فرمان پذیری بالای لیفان X50 آن را مبدل به یکی از بهترین ها در رده خود کرده و شرکت MIRA انگلستان عهده دار راه‌اندازی شاسی این خودرو شده است.

به گفته تیمبر، نوع گیربکسCVT این خودرو نیز مجهز به سیستم انتقال قدرت دو کلاچه ساخت شرکت Schaeffler از آلمان است که بر روی محصولات شرکت های آئودی، فولکس واگن و پاسات به منظور رانندگی بهتر و روان تر نیز وجود دارد.

مدیرعامل صادرات لیفان تصریح کرد: لیفان X50 مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و نیمه مستقل دو بازو در عقب بوده و به رغم جثه ای کوچک، دارای عملکردی خارق العاده است.

وی در خصوص محصول لیفان 820 که این خودرو هم به زودی وارد بازار ایران می شود، گفت: لیفان 820 که بر اساس پلتفرمی لوکس و عملکردی بالا پایه ریزی شده است در اولین قدم با موتور 2.4 لیتری VVT عرضه خواهد شد که توانایی دستیابی به قدرت 118 کیلووات را داراست و در عین حال حداکثر گشتاور 211 نیوتن متر را تامین می کند.

تیمبر - مدیرعامل صادرات لیفان

به گفته تیمبر، این مدل مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک DSI استرالیا است و در آینده لیفان 820 با موتور دو لیتری مجهز به توربوشارژ که از آخرین دستاوردهای لیفان در بحث توسعه فنی است نیز عرضه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صادرات لیفان از بکارگیری گیربکس CVT روی تمامی مدل های شاسی بلند این شرکت شامل ایکس60 و 50 خبر داد و متذکر شد: در کنار تمامی موارد یاد شده، ظاهر به روز و عملکرد فوق العاده خودروهای شاسی بلند لیفان موجب شده که این محصولات در خارج از چین نیز از محبوبیت بالایی بهره مند باشد.

به گفته وی، سیستم قدرت گیربکس CVT لیفان به وسیله Punch Power تنظیم شده که معمولاً در مدل های بنز، بی.ام.و و ولوو این کار انجام می شود و این موضوع موجب شده است که لیفان X60 مجهز به CVT قدرتمندتری نسبت به مدل مشابه MT باشد.

در پایان این کنفرانس از مدل های جدید لیفان شامل خودروهای مجهز به گیربکس CVT و خودروهای با سوخت انرژی های نو رونمایی و اولین تست خودروی 820، خودروی ون L7، خودروهای برقی 620 و 320 و همچنین خودروهای 720، X60 و X50 با گیربکس CVT انجام شد.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز17 خرداد 94
خداحافظی پژو سیتروئن با سیستم هیدرولیک ◄

مطالب مرتبط
بنر