انـقــلاب چـــیــنــی ها در انــرژی بـــادی

دوشنبه ، 18 خرداد 1394 ، 11:12
بانکی دات آی آر: در سال 2010 چیـن به بزرگترین تولید کننده ی انرژی بادی جهان تبدیل شد؛ این امر با حمایتهای دولتی و اهداف بلندپروازانه دولت درخصوص انرزی های تجدیدپذیر تغدیه و تقویت شده، و بی وقفه ادامه دارد. داده های کسب شده از انجمن انـرژی بـادی چیـن (CWEA) نشان میدهند که انرژی بادی با پشت سر گذاشتن انرژی هسته ای برای اولین بار در سال 2012 ، پس از ذغال سنگ و نیروی برق آبی، به سومین منبع بزرگ تولید برق کشور تبدیل شد.
در سال 2014، تولید انرژی بادی در چین به 153.4 (TWh) ترا وات برساعت رسید در حالیکه این میزان در انرژی هسته ای معادل 130.6 ترا وات بر ساعت بود. باوجود پیش گرفتن انرژی بادی از هسته ای، فقدان اصلاح و انعطافپذیری در سیستم به معنای اینست که جایگزین شدن انرژی بادی به جای ذغالسنگ (که اولین منبع تولید الکتریسیته ی کشور است) در کوتاه مدت بسیار دشوار است. بنا بر اعلام انجمن جهانی انرژی بادی (GWEC)  چیــن برای جایگزین کردن شکل قابل اتکای انرژی تجدیدپذیر با مقادیر عظیم ذغالسنگ، به اصلاح اقدامات شبکه ای و بازار الکتریسیته ی خود نیاز خواهد داشت.
بر اساس پیش بینی Statista، کماکان آینده ساخـت توربین بادی در چین پررونق باقی می ماند؛ بنحویکه انتظار میرود تا سال 2020 عوایـد حاصل از آن تا 2.1میلیارد دلار برسد. درحال حاضر پروژه ی مزرعه ی بادی گانسو (Gansu Wind Farm Project)در ایالت گانسوی غربی درحال ساخت است؛ این پروژه قرار است به آرزوهای چین در انرژی بادی جامه ی عمل بپوشاند. این پروژه پس از تکمیل، به بزرگترین مزرعه ی بادی جامع در جهان تبدیل خواهد شد.

منبع: forbes

مترجم: مهرداد دستورانی

► مصرف بیش از حد بتون چین در سه سال
برای اولین بار در ایران ساخت کنترلر های هوشمندسازی ساختمان در یک شرکت ایرانی ◄

مطالب مرتبط
بنر