زنان ایرانی بانک گریز هستند

سه شنبه ، 8 ارديبهشت 1388 ، 11:04

مشاور مدیرعامل بانک کشاورزی در امور زنان گفت: متاسفانه زنان در جامعه ما بانک گریز هستند و به دلایل مختلف از ورود به فعالیتهای بانکی خودداری می کنند.

 اولین جلسه اتاق فکر فعالان حوزه زنان و مشتریان هدف بانک کشاورزی با موضوع زنان ظهر دوشنبه در سالن جلسات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اهواز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مشاور استاندار خوزستان در امور بانوان، مشاور مدیرعامل در امور زنان و نماینده بانک کشاورزی در نهاد ریاست جمهوری همچنین جمعی از زنان کارمند و مشتریان این بانک برگزار شد، موانع و مشکلات زنان در تعامل با نظام بانکی و راهکارهای بانک پذیری هرچه بیشتر زنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشاور مدیرعامل بانک کشاورزی در امور زنان ضمن ارائه گزارشی از طرحهای ویژه بانک کشاورزی در خصوص بانوان و تسهیلات و خدمات ویژه این بانک به زنان شهری و روستایی، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات گسترده به زنان مستلزم سپرده گذاری و تعامل هرچه بیشتر این قشر با بانک است و همین مسئله لزوم ورود فعالانه زنان به این عرصه را ثابت می کند.

فاطمه میرزا ابراهیم تهرانی ادامه داد: متاسفانه تجربه نشان داده زنان در جامعه کنونی ما بانک گریز هستند و به هر دلیلی از ورود به فعالیت های بانکی خودداری می کنند و ما در نظر داریم با برگزاری چنین جلساتی راه های تعامل هرچه بیشتر زنان با بانکها را بررسی و موانع احتمالی را رفع کنیم.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استان نیز در سخنانی ضمن اشاره به لزوم اطلاع رسانی گسترده از فعالیتها و تسهیلات بانک در حوزه زنان خواستار فعال شدن هرچه بیشتر روابط عمومی ها برای ارائه دقیق و به موقع اطلاعات و معرفی هرچه بیشتر طرحهای ویژه بانوان از جمله طرحهای "ایران"، "زینب کبری (س)" و "آتیه" به مشتریان و به ویژه زنان به عنوان جامعه هدف برنامه ریزان این بانک شد.

مریم حیدریان در رابطه با اطلاع رسانی بانوان استان گفت: اداره کل امور بانوان استان این آمادگی را دارد تا در نشستهای آتی خود، از طریق ایجاد ارتباط میان نمایندگان بانک کشاورزی و زنان موثر استان، مشاورین بانوان دستگاه ها و مشاورین فرمانداران در امور بانوان، در زمینه توزیع اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی عموم زنان استان از خدمات و تسهیلات این بانک در حوزه زنان و خانواده اقدام کرده و مطمئنا اطلاع بانوان و خانواده ها از انواع این خدمات، مشارکت زنان را در پی خواهد داشت.

در پایان جلسه موارد انتشار اقلام تبلیغاتی و بروشورها با زبان ساده تر و طراحی قابل فهم این اقلام همچنین سرمایه گذاری برای آموزش کودکان به عنوان نسل آینده و آشنایی زنان با بانک و فرهنگ مشارکت در سرمایه گذاری و تعامل با بانکها از سوی حاضران مطرح شد.

تشکیل اتاقهای فکر با بودجه اختصاص یافته به این امر از سال گذشته، در راستای نوآوری و شکوفایی و برای آشنایی با نظرات خارج سازمانی تصویب و به کار خود ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

► بسته سياستي متناقض
2013، پايان طلاي سياه ◄

مطالب مرتبط
بنر