افزایش قیمت لبنیات

يكشنبه ، 7 تیر 1394 ، 16:22

بانکی دات آی آر: طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش 10 درصدی قیمت سه محصول لبنی در دولت تایید شده است. البته اکنون قیمت محصولات لبنی در بازار افزایش نیافته و این موضوع باید در ستاد تنظیم بازار تصویب و ابلاغ شود.

به گزارش ایسنا، امروز نعمت‌زاده در نشست خبری خود اعلام کرد که برای جلوگیری از زیان دامداران و کارخانه‌های لبنی دولت تایید کرده قیمت شیر و ماست معمولی و پنیر فتا 10 درصد افزایش یابد.

به گفته نعمت‌زاده دولت امکان پرداخت یارانه را نداشت و از سوی دیگر کارخانه‌ها نمی‌توانستند شیر خام را به قیمت مدنظر بخرند؛ لذا در سال جاری به این جمع‌بندی رسیدیم که با توجه به این‌که نمی‌توان یارانه پرداخت کرد، قیمت سه قلم لبنیات افزوده شود.

البته این محصولات فعلا به قیمت سابق عرضه می‌شوند و طبق اعلام رییس انجمن صنفی صنایع لبنی تا کنون هیچ مصوبه‌ دولتی برای افزایش قیمت لبنیات ابلاغ نشده است.

میر اسلام تیموری در این باره به ایسنا گفت: قیمت محصولات لبنی هیچ تغییری نکرده و نرخ‌ها همچون قبل است.

تیر ماه سال گذشته دولت نرخ خرید تضمینی شیر خام از دامداران را کیلویی 1440 تومان اعلام کرد اما صنایع لبنی به اجرای این مصوبه چندان قائل نبودند تا اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با استقرار ماموران خود در کارخانه‌های لبنی، بر اجرای این نرخ قانونی تاکید دارند.

اکنون بر اساس گفته صنایع لبنی قیمت‌ محصولات جوابگوی هزینه‌ها نیست که بر اساس تایید دولت، احتمالا قیمت این محصولات افزایش خواهد داشت تا هزینه‌های تولید تامین شود.

حال با توجه به اینکه موضوع افزایش قیمت لبنیات باید در ستاد تنظیم بازار بررسی شود باید دید که این موضوع در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار مطرح و تعیین تکلیف می‌شود یا خیر.

► ایران سومین سهامدار بزرگ در نهاد بین‌المللی فاینانس اسلامی
بانک‌ها نرخ سود تسهیلات را تغییر دادند ◄

مطالب مرتبط
بنر