بورس از نفس افتاد

يكشنبه ، 7 تیر 1394 ، 16:32

بانکی دات آی آر: بورس تهران که در هفته گذشته روند رو به رشدی را در پیش گرفته و در صدد جبران زیان سهامداران برآمده بود، در معاملات روز گذشته وارد کانال نزولی شد و در معاملات امروز از نفس افتاد.

 

به گزارش ایسنا، در جریان بودن مذاکرات هسته‌ای در وین موجب شده است تا فعالان تالار شیشه‌ای چشم به این مذاکرات دوخته و در انتظار خبری هر چند کوتاه از این مذاکرات باشند تا بتوانند استراتژی سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنند، اما منتشر نشدن خبری از داخل جلسات مذاکره منجر به افت بورس و فروش سهام شرکتها توسط سهامداران شد به طوری که در معاملات امروز بورس تهران تب فروش دوباره افزایش پیدا کرد و با افت قیمت سهام شرکتها شاخص بورس با افت 510 واحدی مواجه شد.

 

در بازار امروز اکثر شرکتهای بورسی روند منفی به خود گرفتند و همانند روز گذشته شرکت‌های پالایشگاهی و بانکی موجبات ریزش شاخص بورس را فراهم کردند به طوری که پالایشگاه بندرعباس، بانک ملت، صادرات، پالایشگاه اصفهان، هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی خارک، ایران خودرو، تاپیکو، کشتیرانی، سایپا، بانک تجارت و مپنا از شرکتهای تاثیر گذار در افت شاخص بورس بودند.

 

امروز شرکت‌هایی همچون پاکشو، صنایع ریخته گری و بانک صادرات از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پارس خودرو، گلوکوزان و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

روند کاهشی قیمت سهام شرکتها و میل سهامداران به فروش موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که در بازار امروز 374 میلیون سهم به ارزش 76 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 280 هزار میلیارد تومان رسید.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز،۸ تیر ۹۴
شغلی که تا یک میلیارد تومان دستمزد دارد ◄

مطالب مرتبط
بنر