درآمد پرستاران زن نسبت به مردان کمتر است

دوشنبه ، 8 تیر 1394 ، 10:31

بانکی دات آی آر: براساس گزارشی که نشریه ی انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر کرده است، به رغم نسبت 10 به 1 پرستاران زن به مرد، پرستاران مذکر درآمد بیشتری از همتایان مونث خود دارند.

در بیمارستانها پرستاران مرد 3900 دلار بیش از زنان درآمد دارند، حال انکه پرستاران مشغول در موقعیتهای آمبولانسی, اورژانسی و رسیدگیهای سرپایی  سالانه 7500 دلار درآمد بیشتری دارند. این شکاف درامدی در 25 سال گذشته ثابت بوده است و بخصوص در مورد پرستاران بیهوشی بازتاب بیشتری داشته است_ پرستاران مرد این حیطه سالانه رقم قابل ملاحظه ی 17290 دلار بیش از همتایان زن خود درآمد دارند.
این مطالعه دلایل مشخصی برای وجود شکاف درآمدی در شغل پرستاری ارائه نمیدهد، اما بنظر پاتریشیا دیویدسون، رییس دانشکده ی پرستاری دانشگاه جان هاپکینز بالتیمور ایالت مریلند، "این شکاف درآمدی شاید به این خاطر است که مردان مذاکره کنندگان بهتری از زنان بوده و در تعیین افزایش دستمزد و کسب ارتقای شغلی ماهرانه تر عمل میکنند"، به نقل از روئیترز. وی می افزاید: احتمال بیشتری وجود دارد که زنان مرخصیهای طولانی مدت جهت رسیدگی به فرزندان کوچک و یا والدین سالخورده شان بگیرند، و غالبا بعلت انعطافپذیری زمانی در شغل پرستاری جذب این حرفه شوند.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► محبوب ترین انواع بازیهای ویدیویی
محل شکلگیری مناطق آزاد تجاری ◄

مطالب مرتبط
بنر