روبات گوگل درصدد حل مشکل لگ زدن اندروید

دوشنبه ، 8 تیر 1394 ، 12:09

بانکی دات آی آر: مهندسان شرکت گوگل دست به کار شده‌اند و روباتی ساخته‌اند که مشکل لگ زدن در سیستم عامل اندروید را ریشه‌یابی می‌کند.
به گزارش دیجی کالا، مشکل لگ زدن همیشه از همان روزهای ابتدایی در سیستم عامل اندروید وجود داشته است و یکی از نقاط ضعف بزرگ آن به شمار می‌رود. اکثر منتقدان صفحات مختلف دستگاه اندرویدی را ورق می‌زنند تا ببینند که آیا صفحه نمایش لگ می‌زند یا خیر. حتی امروزه و با وجود دستگاه‌های اندوریدی با سخت‌افزارهای قوی و به‌روزرسانی مداوم نرم‌افزاری، هنوز هم شکایت‌هایی از کندی صفحه نمایش مطرح می‌شود.

براساس گفته‌های یکی از کارکنان گوگل، این شرکت از رباتی با نام OptoFidelity ساخته‌ی یک شرکت فنلاندی استفاده می‌کند تا تاخیر زمانی دریافت ورودی از طریق انگشت کاربر و ارایه‌ی خروجی را تعیین می‌کند. این روبات میزان فاصله‌ی زمانی میان ورودی و خروجی آن در صفحه‌ی لمسی را در دستگاه‌هایی که برپایه‌ی سیستم عامل‌های اندورید و کروم هستند، اندازه‌گیری می‌کند. انگشت دیجیتالی این روبات به طور مداوم بر نمایشگر تپ و سوایپ می‌کند تا نحوه‌ی عمل‌کرد آن را ارزیابی کرده و مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را مشخص کند.
مشکل‌هایی که توسط این روبات تشخیص داده می‌شوند، می‌توانند ریشه‌ی نرم‌افزاری و همچنین سخت‌افزرای داشته باشند. هر چند که همچنان در واکنش انروید نسبت به ورودی‌ها گاهی تاخیر وجود دارد، اما این پلت‌فرم نسبت به گذشته روان‌تر شده است.

► عرضه گوشی جدید اچ تی سی
محبوب ترین انواع بازیهای ویدیویی ◄

مطالب مرتبط
بنر