بازی‌ ویدیویی که به کاهش وزن کمک می‌کند

دوشنبه ، 8 تیر 1394 ، 12:40

بانکی دات آی آر: گروهی از داشمندان دانشگاه‌های Exeter و Cardiff یک بازی ویدیویی طراحی کرده‌اند که باعث کاهش وزن می‌شود.
به گزارش دیجی کالا،‌ گرچه انجام بازی‌های ویدیویی از بسیاری لحاظ مفید است و خود عمل بازی کردن به علت درگیر کردن ذهن باعث کسب مهارت‌های گوناگون ذهنی در بازی کننده می شود، اما غذاهای ناسالمی که اغلب در کنار آن مصرف می‌شود، بسیار مضر هستند و باعث چاقی می‌شوند. البته نیاز به خوردن این غذاها و خوراکی های پرکالری و کم ‌خاصیت به این دلیل در بازی‌کننده حس می‌شود که میزان سوخت و ساز بدن در حین بازی ویدیویی افزایش می‌یابد. علاوه بر این، تابش نور صفحه‌ی نمایش برای چشم‌ها ضرر دارد و ساعت‌ها پشت کامپیوتر نشتن به کمر آسیب می‌رساند. بی‌تحرکی می‌تواند تناسب اندام شما را به هم بریزد، مگر این که از آن دسته کسانی باشید که تعادل را در زندگی‌شان حفظ می‌کنند و علاوه بر بازی کردن ورزش هم می‌کنند. گر چه اغلب، تمام این موضوع‌ها را می‌دانیم، اما نمی‌توان به این راحتی‌ها بازی‌های ویدیویی را کنار گذاشت.

ازاین رو، گروهی از دانشمندان دانشگاه‌های انگلیسی Exeter و Cardiff گرد هم آمده‌اند و یک بازی ویدیویی ساخته‌اند که به گفته‌ی آنها می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بر اساس آزمایشات آنها، شرکت کنندگانی که آن بازی را بازی کردند به طور میانگین در هفته‌ی اول نیم کیلوگرم و بعد از شش ماه 2 کیلوگرم کاهش وزن داشتند.
این شرکت کنندگان همچنین میزان مصرف روزانه‌ی کالری‌شان را تا 220 کالری کم کردند. اما ساز و کار آن چگونه است؟ به بازی‌ کنندگان گفتند هنگامی که غذاهای سالم مثل میوه و سبزیجات روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود، کلید خاصی را فشار دهند، اما وقتی که غذایی ناسالم مثل چیپس و کلوچه نمایش داده شد، هیچ کاری انجام ندهند.
براساس گفته‌ی سرپرست این تیم تحقیقاتی، دکتر «ناتالیا لارنس» (Natalia Lawrence) «این تحقیق هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و تاثیرات آن ناچیز است. باید آزمایشات گسترده‌تر با مدت زمان طولانی‌تری در این زمینه صورت گیرد. با این وجود، یافته‌های ما نشان می‌دهد این رویکرد آموزشی شناختی ارزش پیگیری را دارد: اول اینکه رایگان است، دوما انجام آن آسان است و سوما 88 درصد شرکت کنندگان ما گفتند که دوست دارند این کار را ادامه دهند و به دوستان خود هم توصیه می‌کنند.»
البته لارنس تذکر داد که این راه‌کار لزوما روشی تضمین شده برای کاهش وزن نیست و نباید آن را به عنوان یک «چاره» در نظر بگیریم؛ اما این نگرش مثبت به غذاهای سالم می‌تواند باعث شود که بازی‌کنندگان رژیم غذایی مناسبی برای خود در نظر بگیرند.

► موسسات غیرمجاز مشمول مالیات می‌شوند
عرضه گوشی جدید اچ تی سی ◄

مطالب مرتبط
بنر