بازاریابی محتوا برای بانک‌ها و موسسات مالی

سه شنبه ، 9 تیر 1394 ، 12:36

بانکی دات آی آر: بازاریابی محتوا به معنای ارائه اطلاعات مفید به مشتریان است که غالباً  این نوع اطلاعات ماهیت آموزشی دارند.بازاریابی سنتی مربوط است به  تبلیغ مزایا و ویژگی‌های محصولاتی که برای فروش عرضه می‌کنید.اما امروزه این نوع پیام‌ها برای شنوندگان دیگر آن‌قدر جذابیت ندارد.

ساده بگوییم ،مردم دوست ندارند چیزی به انها فروخته شود.انها  زیر بمباران تبلیغاتی هستند و در اکثر مواقع به این  تبلیغات اعتنایی نمی‌کنند.آنچه مردم می‌خواهند اطلاعات مفیدی ست که برای انتخاب بهتر به انها کمک کنند-اطلاعاتی که از بروز مشکلات متعاقب برای انها در زندگی پیشگیری کند.شرکت‌ها با ارائه چنین اطلاعاتی می‌توانند ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنند،روابط جدیدی به وجود آورده و روابط فعلی را تقویت کنند و با انجام صحیح این شیوه فروش خود را افزایش دهند.
سال‌ها قبل شرکت‌های تبلیغاتی  راز ساده‌ای برای شنیده شدن پیام‌های تبلیغاتی خود یافتند.انها متوجه پیمان اجتماعی شدند که بین فرد شنونده و بازاریاب وجود دارد:
تو مرا سرگرم کن و من به آنچه تو می‌گویی گوش می‌دهم.
بازاریابی محتوا نیز بر چنین تعهد مشابهی استوار است:
به من اطلاعات سودمندی ارائه کن و من هم به پیام تو گوش می‌دهم.
به‌عبارت‌دیگر چیزی بگویید که با علاقه‌مندی‌های مخاطب شما مرتبط باشد.ابتدا زمینه گفتگو را فراهم کرده و مجوز ارائه شرح کالای خود را به دست آورید.

► بانک‌ها با استفاده از بازاریابی محتوا چگونه می‌توانند مجددا اعتماد سازی کنند

مطالب مرتبط

سه نکته درباره بازاریابی محتوا از سوی برندهای مالی معتبر

در رابطه با مسائل مالی همه به کمک نیاز دارند و در این عصر دیجیتال  شرکت‌های مالی به شدت در تلاش‌اند تا گوی سبقت را در این زمینه از هم بربایند،از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند تا به افراد اطلاع دهند که چه خدماتی در حوزه مالی ارائه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا رضایت مشتریان و کاربران را فراهم کنند.

بنر