نیروی مسلط در اشتراک گذاریهای آنلاین

پنجشنبه ، 11 تیر 1394 ، 09:45

بانکی دات آی آر: گزارش اخیر موسسه ی Radium One اشاره ای به مفهوم "اشتراکگذاری تاریک" داشته است؛ نیروی مسلط در اشتراک گذاریهای آنلاین که کمتر مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. این واژه در سال 2012 ابداع شد، اما چه معنایی دارد؟ Radium One آنرا "نوعی اشتراکگذاری اجتماعی که در ابزارهای شخصی ارتباط دیجیتال مانند ایمیل و پیامک روی میدهند" تعریف کرده است.
شایان ذکر است که اشتراک گذاری تاریک، به ترافیک وب که نشأت گرفته از منابع غیرقابل ردیابی توسط نرم افزار تحلیلی است، اطلاق میگردد. این امر هنگامی روی میدهد که کاربران محتوا و یا لینک ها را ازطریق عرصه های ارتباطی شامل ایمیلها، پیامکها و پست های فوروم ها(تالارهای گفتمان) به اشتراک میگذارند؛ که این حدود سه برابر فعالیتهای اشتراک گذاری اجتماعی فیس بوک میباشد.
هرچند اکثر تبلیغ کنندگان بر فعالیتهایی که در "روشنی" در عرصه هایی مانند فیس بوک و توییتر انجام میگیرد تمرکز دارند، اما اشتراکگذاری تاریک بخش اعظم موارد آنلاین اشتراک گذاری را دربرمیگیرد. شکل زیر نشان میدهد که این نوع از شـِرینگ 69 از اشتراک گذاریها در جهان را شامل میشود، حال آنکه این میزان برای فیس بوک 23درصد است. در امریکای شمالی این میزان با 59درصد اندکی کمتر میانگین جهانی، اما کماکان قابل ملاحظه است.

 

► آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی به کجا خواهد رسید
کمتر از 1 درصد جمعیت جهان، 41درصد از ثروتهای آن را کنترل میکند ◄

مطالب مرتبط
بنر