آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی به کجا خواهد رسید

چهارشنبه ، 10 تیر 1394 ، 13:21

بانکی دات آی آر: مارک زاکربرگ، آینده‌ی شبکه‌های اجتماعی را در ارتباط مستقیم افکار می‌بیند
به گزارش دیجی کالا، موسس فیس‌بوک می‌گوید که در آینده، افراد با افکارشان با یکدیگر ارتباط برقرار خواهند کرد. مدیر بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا می‌گوید که تکنولوژی، این موضوع را ممکن خواهد کرد: «فکر می‌کنم روزی می‌توانیم افکاری طولانی و عمیق را توسط تکنولوژی به یکدیگر بفرستیم. می‌توانید به چیزی فکر کنید و دوستان‌تان هم می‌توانند همان لحظه آن را تجربه کنند. این نهایت تکنولوژی ارتباط است.»
«مارک زاکربرگ» در یک برنامه‌ی پرسش و پاسخ یک ساعته که برگزار کرده بود درباره‌ی آینده‌ی شبکه‌ی اجتماعی‌اش می‌گوید: «چند موضوعی در چگونگی برقراری ارتباط انسان‌ها وجود دارد که قصد داریم آن‌ها را بهبود دهیم. مردم در حال حاضر به این امکان دست یافته‌اند تا چیزهای بزرگ‌تری به اشتراک بگذارند. در گذشته فقط متن را به اشتراک می‌گذاشتیم، اما امروز عموما تصویر به اشتراک می‌گذاریم.»

مدیر فیس‌بوک ادامه می‌دهد: «در آینده ویدیو از عکس هم مهم‌تر خواهد بود. پس از آن، اشتراک تجربه‌هایی که در آن می‌توان غرق شد، مثل واقعیت مجازی معمول می‌شوند. و پس از آن، این امکان را خواهیم داشت تا احساس را هم با کسانی که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم.»
زاکربرگ در ادامه هم‌چنین درباره‌ی پیشرفت تکنولوژی از کامپیوترهایی عظیم تا دستگاه‌هایی که در جیب جا می‌شوند گفت و هم‌چنین در دسترس بودن اطلاعات مختلف را عاملی مهم برای گرفتن تصمیم‌های بهتر عنوان کرد.
در این برنامه‌ی پرسش و پاسخ هم‌چنین کسانی مثل «آرنولد شوارتزنگر» و «استیقن هاوکینگ» هم حضور داشتند. آرنولد از زاکربرگ 31 ساله درباره‌ی رژیم غذایی‌اش پرسید و در پاسخ شنید: «سعی می‌کنم حتما هفته‌ای سه بار ورزش کنم. معمولا هم وقتی که بیدار می‌شوم. اگر بتوانم سگ‌ام را هم برای ورزش می‌برم.»
او هم‌چنین با اشاره به فیلم ترمیناتور اضافه کرد: «ماشین‌ها برنده نخواهند شد.»
استفین هاوکینگ از زاکربرگ درباره‌ی بزرگ‌ترین سوال علمی که در ذهن دارد پرسید. موسس فیس‌بوک انسان را به عنوان بزرگ‌ترین سوال مطرح کرد: «سوال‌هایی که درباره‌ی انسان هستند برای‌ام جذاب‌اند: چگونه می‌توانیم تا ابد زندگی کنیم؟ چگونه تمام بیماری‌ها را درمان کنیم؟ مغز چگونه کار می‌کند؟ اساس یادگیری چیست و چگونه می‌توانیم کاری کنیم تا انسان‌ها بیشتر یاد بگیرند؟»
او در همین باره ادامه می‌دهد: «و هم‌چنین دوست دارم بدانم آیا قانون ریاضی‌ای برای فهم روابط انسان‌ها و اینکه چرا برخی افراد برای‌مان مهم هستند وجود دارد یا نه.»
«مارک زاکزبرگ»ی که حدود 35 میلیون دلار ارزش دارد در آخرین پاسخ‌اش درباره‌ی خوشحالی گفت: «برای من، خوشحالی انجام کاری معنادار است که به دیگران کمک می‌کند.»

► رنگ کفش‌تان را با موبایل تغییر دهید
نیروی مسلط در اشتراک گذاریهای آنلاین ◄

مطالب مرتبط
بنر