24 میلیون حساب کاربری تقلبی در اینستاگرام است

چهارشنبه ، 10 تیر 1394 ، 13:34

بانکی دات آی آر: فروش لایک و دنبال‌کننده‌های اینستاگرام به یک تجارت سیاه تبدیل شده است
آمارهایی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهند حدود 24 میلیون حساب کاربری تقلبی در اینستاگرام وجود دارد. این حساب‌های کاربری در بازار سیاه فروخته شده و برای بالاتر رفتن تعداد «دنبال‌کننده‌ها»ی (Follower) شخصیت‌های معروف، سیاست‌مداران یا برندهای مختلف استفاده می‌شود.

به گزارش دیجی کالا، عده‌ای از محققین، فعالیت حدود ده میلیون حساب کاربری اینستاگرام را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که 7.9 درصد از این تعداد، رفتاری مثل روبوت‌های تبلیغاتی دارند. این گروه تحقیقاتی برای دقیق‌تر شدن آمارهای خود هم‌چنین 20 هزار حساب کاربری از ده فروشنده‌ی مختلف خریداری و رفتارهای روبوت‌های آن‌ها را بررسی کردند. آن‌ها سپس رفتاری که مشاهده کرده بودند را با ده میلیون حساب کاربری اینستاگرام مقایسه کردند تا رفتارهایی مشابه در آن‌ها پیدا کنند.

اینستاگرام شش ماه پیش با اعلام این خبر که بیش از 300 میلیون کاربر فعال دارد، از راه‌اندازی راهکارهایی برای جلوگیری از حساب‌های کاربری تقلبی خبر داد، اما ظاهرا این راهکارها پاسخ نداده‌اند و اینستاگرام هنوز هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. از هر پنج حساب کاربری که بر روی آن‌ها مطالعه شده بود، یک حساب کاربری حتی یک پست هم نداشت؛ به‌گونه‌ای که می‌توان تخمین زد 20 درصد حساب‌های کاربری اینستاگرام فقط برای زیاد کردن تعداد «دنبال‌کننده‌های» دیگر افراد ساخته شده‌اند.
چند ماه پیش تعداد زیادی از حساب‌های کاربری تقلبی اینستاگرام از این سرویس پاک شدند؛ طوری که پاک کردن این حساب‌های کاربری حدود 3.5 میلیون از دنبال‌کننده‌های «جاستین بیبر» و 19 میلیون از دنبال‌کننده‌های حساب خود اینستاگرام کم کرد.
اینستاگرام از پاسخ دادن به این آمار منتشر شده سر باز زده، اما گفته است که منظور آن‌ها از کاربر فعال، کاربری است که در این شبکه وارد می‌شود، حتی اگر هیچ پستی هم نداشته باشد.

► خودروهایی که ناگهان خاموش می‌شوند
رنگ کفش‌تان را با موبایل تغییر دهید ◄

مطالب مرتبط
بنر