تشكيل كميته حذف سه صفر واحد پول در بانك مركزي

دوشنبه ، 14 ارديبهشت 1388 ، 13:59

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به تشكيل كميته‌اي به منظور بررسي حذف سه صفر از واحد پول ملي، گفت: در صورت دستيابي به نتيجه مطلوب از اين بررسي‌ها، حذف سه صفر از پول ملي عملي خواهد شد.

محمود بهمني در خصوص نظام ارزش گذاري پول ملي، اظهار داشت: به منظور عملي شدن حذف سه صفر از پول ملي كميته‌اي در بانك مركزي تشكيل شده است.


وي افزود: اعضاء كميته مذكور در حال بررسي و كار كارشناسي دقيق بر روي اين طرح هستند و زمانيكه به نتيجه رسيدند حذف 3 صفر از واحد پولي كشور را عملي خواهند كرد.


رئيس كل بانك مركزي در مورد توليد اسكناس‌هاي درشت‌تر گفت: در حال حاضر با وجود چك‌ها نيازي براي توليد اين اسكناس‌ها نيست ولي با اين وجود اين طرح نيز در دست بررسي كارشناسان بانك مركزي است.


بهمني با اشاره به فعاليت‌ تعاوني‌هاي كشور تصريح كرد: اين تعاوني‌ها در برخي از موارد مجوز لازم را دريافت كرد‌ه‌اند ولي در برخي موارد كه در قانون اساسي پيش بيني شده نيازمند دريافت مجوز از بانك مركزي هستند.


به گفته رئيس كل بانك مركزي هر سازماني كه فعاليت پولي داشته باشد نيازمند دريافت مجوز از بانك مركزي است.


بهمني با بيان اينكه تعاوني‌ها در دريافت مجوز مشكل خاصي ندارند، ادامه داد: موسسات پولي و مالي در مورد دريافت مجوز در اولويت هستند و بايد هرچه سريعتر نسبت به اخذ مجوز اقدام كنند.


به گفته وي تعاوني‌ها مجوز اوليه را دارند و فقط بايد مجوز بعدي را بگيرند.


رئيس كل بانك مركزي در خصوص وضعيت فروش املاك مازاد بانكي، گفت: در حال حاضر بانك‌ها نسبت به فروش املاك مازاد خود اقدام كرده و در حال فروش برخي از اجناس خود هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

► حذف1.9 ميليون نفرفاقد شرايط از مسكن مهر
نابودی اقتصاد امارات ◄

مطالب مرتبط
بنر