بورس در انتظار رفت

پنجشنبه ، 11 تیر 1394 ، 11:08

بانکی دات آی آر: بورس تهران در آخرین روز معاملاتی خود و با تمدید یک هفته‌ای مذاکرات دوباره به فاز انتظار رفت و با کاهش اندک تقاضا مواجه شد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران که در روز گذشته و در پایان ضرب الاجل تعیین شده هسته‌ای با خوش بینی ناشی از توافق مواجه شده و با افزایش تقاضا و رشد قیمت ها به استقبال نتیجه مذاکرات رفته بود، در معاملات امروز و با تمدید یک هفته‌ای زمان مذاکرات، دوباره به فاز انتظار رفت و منفی شد.

به این ترتیب انتظار سهامداران برای انتشار اخبار مثبت در معاملات امروز موجب ادامه حرکت صعودی بورس در ابتدای معاملات و وارد شدن شاخص به کانال 65 هزار واحدی شد، اما با انتشار اخباری مبنی بر تمدید مذاکرات، تب خرید در بورس فروکش کرد و دوباره فضای انتظار در تالار شیشه‌ای حاکم شد.بر این اساس شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات امروز وارد کانال 65 هزار واحدی شده بود، در نیمه معاملات از روند صعودی دست کشید و با افت 58 واحدی مجددا به کانال 64 هزار واحدی برگشت.

در بازار امروز شرکتهای ملی مس، تاپیکو، گل گهر، همراه اول، بانک کارآفرین، بانک ملت، مخابرات و غدیر عامل موثری در کاهش شاخص بورس بوده و در مقابل شرکتهایی همچون کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، مپنا، پتروشیمی مبین، بانک سینا، فولاد، ایران خودرو و سایپا تاثیر مثبتی بر شاخص بورس گذاشتند و مانع از افت بیشتر شدند.

امروز همچنین شرکتهای بانکی و خودرویی که بیشترین تاثیر را از مذاکرات هسته ای می پذیرند، مورد اقبال بازار سرمایه قرار گرفتند بر این اساس در بازار امروز شرکتهای پتروشیمی فارابی، بانک سینا، لیزینگ رایان سایپا، بانک ملت و گروه بهمن از شرکتهای پر متقاضی بازار سهام بودند، در مقابل شرکتهای نورد آلومینویم و گلوکوزان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز علی رغم کاهش شاخص بورس، ارزش و حجم معاملات به دلیل خوش بینی ناشی از مذاکرات هسته‌ای با رشد مواجه شد به طوری که در مجموع 733 میلیون سهم به ارزش 151 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 282 هزار میلیارد تومان رسید.این در حالی است که بپیش بینی می شود که با تاثیر‌پذیری بازار از تحولات هسته ای، بازار سرمایه در روزهای آینده با فراز و فرودهای ناشی از مذاکرات هسته‌ای مواجه شود.

► انتشار نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار
خاموشی در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر