تشدید وضعیت بحران آبی در پایتخت

پنجشنبه ، 11 تیر 1394 ، 11:24

بانکی دات آی آر: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: میزان بارندگی پایتخت از ابتدای سال آبی یعنی از اول مهرماه 1393 تا کنون بالغ بر 266 میلی‌متر بوده که در مقایسه با آمار دراز‌مدت 46 ساله که نرمال آن 330 میلی‌متر است 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آمار بارندگی در استان تهران، اظهار کرد: این مساله موجب تشدید وضعیت بحران آبی شده است که البته ورود به فصل تابستان و گرمای هوا نیز در این امر بی تاثیر نبوده است.

 

وی با بیان اینکه در روزهای ابتدای سال جاری وضعیت بارندگی خوبی داشتیم،گفت: متاسفانه از نیمه اردیبهشت‌ماه تا به امروز بارندگی جدی در سطح استان نبوده است.

 

کسری 146 میلیون متر مکعبی آب در سد‌های تهران

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران حاصل بارندگی‌ها را تجمیع 200 میلیون مترمکعب آب پشت سدها عنوان و اظهار کرد: براساس آخرین آمار وضعیت ذخائر در سد امیرکبیر 182 میلیون، سد لتیان 70 میلیون، سد لار 149 میلیون، سد طالقان 246 میلیون و سد ماملو 167 میلیون متر مکعب است.

 

به گفته وی جمعا 816 میلیون مترمکعب آب در سد‌های پنج‌گانه استان تهران موجود است که در مقایسه با شرایطی که بارندگی خوب باشد حدودا 146 میلیون مترمکعب نسبت به شرایط نرمال کسری داریم.

 

ارتقایی ادامه داد: این در حالی است که در واقع گرمای 38 درجه را در سه هفته اخیر تجربه کرده‌ایم و همچنین طبق پیش‌بینی هواشناسی در روزهای آتی دما به42 درجه می‌رسد.

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران بهترین راه مقابله با بحران کم آبی را فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب عنوان و اظهار کرد: اگر هر فرد خود را در مصرف بهینه آب سهیم بداند قطعا بخش عمده‌ای از مشکلات آبی کشور حل خواهد شد.

► آخرین فرصت‌ها برای واریز اقساط دارایی‌های بلوکه شده
انتشار نرخ بیکاری از سوی مرکز آمار ◄

مطالب مرتبط
بنر