دیدگاه اروپایی ها درباره قدرت برتر اقتصادی جهان

يكشنبه ، 14 تیر 1394 ، 08:35
بانکی دات آی آر: در سال 2008، متوسط 44درصد از اروپاییها ایالات متحده آمریکا را قدرت اقتصادی برتر جهان میدانستند، حال آنکه 29درصد از آنها جمهوری خلق چیـن را در این جایگاه قرار میدادند.
زمـانه بسیار تغییر کرده است. از آغاز بحران مالی، دیدگاه ها و تصورات بخصوص در میان نزدیکترین متحدان آمریکا در قاره ی اروپا، تغییر و تحول قابل ملاحظه ای یافته است. در سال 2014، اکثر افراد در فرانسه، آلمان، لهستان، اسپانیا و بریتانیا، کشور چیـن را برترین قدرت اقتصادی جهان میدانند.
در سال 2010، چین با 44درصد آرای پاسخدهندگان اروپایی در مقابل 40درصد رای کسب شده از سوی آمریکا، برای اولین بار بعنوان برترین اقتصاد جهان از این کشور پیشی گرفت. حتی در سال 2012، این درصدها با فاصله ای بیشتر به سود چین نسبت به آمریکا، برای این دو کشور به ترتیب 57 و 28 درصد ثبت شد. امروزه این فاصله و شکاف میان درصد آرای کسب شده از سوی دوکشور، اندکی کاهش یافته است اما کماکان شکاف قابل ملاحظه ای محسوب میشود؛ بنحویکه 49درصد از اروپاییها چین را برترین قدرت اقتصادی جهان میدانند، و 34درصد نیز آمریکا را بعنوان قدرت اقتصادی شماره یک دنیا معرفی میکنند.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► سوییس در صدر کشورهای جهان، از حیث سرمایه ها و دارایی های مالی
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز،۱۴ تیر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر