کشور شماره یک جهان از لحاظ وضعیت تیره و تار اقتصادی

يكشنبه ، 14 تیر 1394 ، 09:00

بانکی دات آی آر: حزب چپ گرای "سی ریزا"، به رهبری الکسیس سیپراس، چند ماه پیش پیروز انتخاب سراسری کشور شد و ائتلافی دولتی برای مذاکرات مجدد درباره ی مفاد و شرایط  استقراض مالی کشورش تشکیل داد. سیپراس عهد بست که "تحقیر و رنج" یونانی ها را پایان دهد و قول داد که نیمی از بدهی های این کشور را برطرف نماید.
در چنین روزهایی خوش بینی با بالاترین سطح خود در خیابانهای آتن رسید و امیـد به خاتمه یافتن سالها ریاضت اقتصادی در میان مردم موج میزد. اما وام دهندگان اروپایی چندان آماده ی رسیدن به مصالحه با سیپراس نبوده و کشورهای متعددی دغدغه و نگرانی  خود درخصوص توان وی در تحـقق وعده هایش را مطرح کردند.
بخصوص کشور آلمان اعلام کرد که درباره ی مفاد و شرایط بدهی های یونان به مذاکرات مجدد نخواهد پیوست، که این امر میتواند نهایتا منجر به خروج یونان از منطقه ی پولی یورو شود. سیپراس میبایست فورا به وعده هایش جامه ی عمل بپوشاند. هرچند حال و هوای مردم پس از پیروزی حزب سی ریزا در انتخابات بسیار مثبت و امیدوارانه بود، اما این کشور از حیث وضعیت تیرو و تار و ناامیدی اقتصادی، کشور شماره ی یک جهان است.
بنا بر اعلام موسسه ی پژوهشی Pew، در بهار سال 2015، 53درصد از یونانی ها انتظار بـدتر شدن وضعیت اقتصادی کشورشان در 12 ماه آتی را داشته اند. از این حیث فرانسه با 48درصد در جایگاه دوم و لبنـان  با 46 درصد پس از این دو کشور در رده ی سوم قرار دارد.
رای دهندگان یونانی احساس میکنند که سی ریزا تنها امید واقعی برای بازگشت خوش بینی اقتصادی را ارائه میکند. هرچند، واقعیات ناگوار اداره ی کشوری که متحمل بلای ریاضت اقتصادی شده، و تحقق تمامی آن وعده های بزرگ، برای دولت ائتلافی جدید این کشور بسیار دشوار میباشد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► عرضه‌ی تبلت نوکیا N1 در اندونزی
سوییس در صدر کشورهای جهان، از حیث سرمایه ها و دارایی های مالی ◄

مطالب مرتبط
بنر