کادیلاکی که خودش رانندگی می‌کند

يكشنبه ، 14 تیر 1394 ، 12:43

بانکی دات آی آر: شرکت جنرال موتورز می‌خواهد تا دو سال آینده، خودروهای بدون راننده را وارد بازار کند.

به گزارش دیجی کالا،‌ مدیر عامل شرکت بزرگ «جنرال موتورز» خبر از ساخت خودروهای بدون راننده برای مصرف‌کننده‌ها داده است. «مری بارا» (Mary Barra) در سخنرانی که در کنگره‌ی «سیستم‌های حمل و نقل هوشمند» در «دترویت» داشته ، هدف ساخت این خودروها را فقط استفاده‌ی خریداران بیان کرده است.

بارا در سخنرانی‌اش گفته است: «به‌خاطر پیشرفت تکنولوژی این کار را نمی‌کنیم. این چیزی است که مشتریان ما در جهان درخواست کرده‌اند.» او هم‌چنین گفت خودرویی که می‌خواهند مدل بدون راننده‌ی آن را عرضه کنند، Cadillac CTS Sedan است. قرار است این خودرو از تکنولوژی «ارتباط خودرو به خودرو» بهره ببرد.
این کادیلاک شرکت جنرال موتورز که قرار است سال 2017 وارد بازار شود٫ هیچ نیازی به دخالت انسان در رانندگی نخواهد داشت. تکنولوژی که جنرال موتورز برای کنترل این خودرو ساخته، Super Cruise نام گرفته است. این تکنولوژی می‌تواند کنترل خودرو را بطور کلی، از هدایت کردن‌اش گرفته تا توقف و حرکت‌های زیاد در ترافیک‌های سنگین، به دست بگیرد.
البته شرکت جنرال موتورز می‌گوید که یک نفر باید همیشه در خودرو حضور داشته باشد تا در صورت به‌وجود آمدن اتفاقات غیرمنتظره، کنترل را به دست بگیرد.

تکنولوژی ارتباط خودرو به خودرو، اطلاعاتی از قبیل وضعیت مکانی خودرو یا سرعت‌اش را به دیگر خودروهای روی جاده منتقل می‌کند. ارتباط بین خودروها می‌تواند از تصادفات سنگین یا بوجود آمدن موانع ترافیکی جلوگیری کند.
شنیده می‌شود که شرکت جنرال موتورز هم‌چنین با همکاری شرکت «فورد» و دانشگاه میشیگان، تصمیم گرفته‌اند تا جاده‌هایی هوشمند در دترویت بسازند؛ جاده‌هایی که می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خودروها را به آن‌ها ارایه کنند.
شرکت جنرال موتورز اولین شرکتی نیست که می‌خواهد خودرویی بدون راننده عرضه کند، اما عرضه‌ی خودرویی بدون راننده و با تکنولوژی ارتباط خودرو با خودرو، حرکتی جدید است.

► توقف و بازگشایی نمادهای بورسی و فرابورسی
احساسات واقعی پشت پیغام‌های‌تان مخفی نخواهند ماند ◄

مطالب مرتبط
بنر