لزوم افزایش توسعه محتوا در فضای مجازی

يكشنبه ، 14 تیر 1394 ، 13:01

بانکی دات آی آر: مدیر کل توسعه فناوری و دبیر امور وجوه اداره شده وزارت ICT گفت:توسعه محتوا در فضای مجازی براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور باید تا حداقل پنج برابر وضعیت کنونی افزایش یافته و شبکه‌های اجتماعی بومی‌سازی شوند.

توسعه محتوا در فضای مجازی باید ۵ برابر شود

به گزارش تسنیم، حسین صمیمی با اشاره به سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بیان این مطلب اظهار کرد: بدون شک تحقق این اهداف نیازمند یک حرکت جهادی و وزارت ICT به نوبه خود حمایت مالی از شرکت‌های فعال در حوزه محتوا را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به فراخوان دوم اعطای تسهیلات وجوه اداره شده که هم‌اکنون در حال انجام است، گفت: یکی از محورهای اصلی تحت حمایت در این فراخوان، موضوع محتواست و شرکت‌‌های فعال می‌توانند ضمن مراجعه به پورتال وجوه اداره شده، با زمینه‌های اولویت‌دار برای اعطای تسهیلات آشنا شوند.

مدیر کل توسعه فناوری و دبیر امور وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه محورهای فوق با توجه به نیازهای کشور، روند پیشرفت فناوری‌ها در دنیا و نیز در چارچوب برنامه‌ها و ماموریت‌های وزارت ICT تدوین شده‌اند، ابراز کرد: محورهای اصلی در محتوا شامل محتوا و خدمات مبتنی بر رایانش ابری، محتوا و خدمات مبتنی بر رایانش همراه، پردازش داده‌های عظیم (Big Data)، شبکه‌های اجتماعی خاص منظوره، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات مکان محور (LBS)، خدمات مبتنی بر سامانه‌های جغرافیایی (GIS)، خدمات ارائه و انتشار الکترونیکی محتوا، خدمات توسعه خط و زبان فارسی صادرات خدمات الکترونیکی است.

او افزود: همچنین کسب‌و‌کارهای الکترونیکی شامل خدمات نوآورانه‌ بر خط، راهکارهای نوین پرداخت، تجارت، یادگیری، سلامت، بانکداری، دولت و گردشگری الکترونیکی به نحو مقتضی حمایت می‌شوند.

وی با دعوت از شرکت‌های فعال در حوزه محتوا به حضور در فراخوان اعطای تسهیلات وجوه اداره گفت: این شرکت‌ها می‌توانند در راستای محورهای فوق و با ارائه یک طرح کسب‌و‌کار دقیق و جامع در قالب‌های مشخص شده در پورتال وجوه اداره شده در چارچوب ضوابط از حمایت‌های مالی مربوطه برخوردار شوند.

صمیمی با تشویق شرکت‌های فعال در حوزه محتوا به تشکیل کنسرسیوم‌های قوی اشاره کرد و گفت: در این صورت سقف اعطای تسهیلات نیز بالاتر خواهد رفت.

 

► ناعادلانه‌ترین بخش سلامت ایران
توقف و بازگشایی نمادهای بورسی و فرابورسی ◄

مطالب مرتبط
بنر