پایین‌ترین دستمزد برای کارگران ایرانی

يكشنبه ، 14 تیر 1394 ، 13:07


بانکی دات آی آر: سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه کارگران در ایران کمترین حقوق و دستمزد را می‌گیرند، از وزارت کار خواست تا یک مدل و الگوی مشخص را برای بالا بردن دریافتی کارگران و بهبود وضع معیشت آنها طراحی کند.

پایین‌ترین دستمزد برای کارگران ایرانی

به گزارش تسنیم، سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه کارگران در ایران کمترین حقوق و دستمزد را می‌گیرند، از وزارت کار خواست تا یک مدل و الگوی مشخص را برای بالا بردن دریافتی کارگران و بهبود وضع معیشت آنها طراحی کند.

هادی ابوی اظهار کرد: حقوق و دستمزدی که کارگران با شرایط فعلی می گیرند یک هفته دوام نمی آورد و تنها صرف هزینه‌های خوراک، ایاب و ذهاب،‌ تحصیل و مسکن آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: ما برخلاف کشورهای دیگر به ریال حقوق می‌گیریم در مقابل به دلار خرج می‌کنیم در حالی که در کشورهای دیگر حتی همسایه، کارگران به دلار حقوق می‌گیرند و درآمدشان به اندازه‌ای است که می‌توانند از آن پس انداز کنند.

به گفته ابوی، کارگران در ایران پایین‌ترین دستمزد را می‌گیرند و آمارهای جهانی نیز بر این مساله تاکید دارد در حالی که حداقل دستمزد در بیشتر کشورها شاخص رفاه به شمار می‌رود.

ابوی با اشاره به پایین بودن رتبه ایران در رده‌بندی پرداخت حقوق و دستمزد، گفت: متاسفانه در بحث حقوق و دستمزدی که به کارگران می‌دهیم در بین کشورهای دنیا در رده آخر قرار داریم و این امر می‌طلبد که یک الگو و مدل مشخص را برای ارتقای دستمزد کارگران پیش بینی کنیم و وزارت کار در این امر پیشقدم شود.

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در پایان با بیان اینکه پایین بودن دستمزد کارگران به تولید و اقتصاد لطمه می‌زند، اظهار کرد: کارگری که از دستمزد خود راضی نیست از کیفیت کار می‌زند و انگیزه‌ای برای کار ندارد اما وقتی از حقوق و دستمزد خود رضایت داشته باشد احساس مسئولیت و دلسوزی بیشتری در کار داشته و با رضایت خاطر مشغول کار می‌شود.

► دستور استخدام 2000 دستیار ستادی در دولت
ناعادلانه‌ترین بخش سلامت ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر