نفت وارد کانال 50 دلاري شد

سه شنبه ، 16 تیر 1394 ، 12:53

بانکی دات آی آر: با رأي منفي يوناني ها به پذيرش اقدامات رياضتي در برابر دريافت کمک مالي خارجي قيمت جهاني نفت کاهش يافت و به کمتر از 60 دلار در هر بشکه رسيد.
به گزارش آريا، پس از آنکه يوناني ها اقدامات رياضتي مورد درخواست در مقابل کمک مالي خارجي را رد کردند و در حالي که چين مجموعه اقدامات بي سابقه خود به منظور جلوگيري از سقوط کامل بازار بورس را اعلام کرد، قيمت نفت در معاملات اوليه امروز به شدت کاهش يافت.
نتيجه رفراندوم يونان، ادامه حضور اين کشور در حوزه يورو را با ترديد مواجه کرده و ارزش يورو را در معاملات اوليه دوشنبه پايين آورده است
هووي لي، تحليلگر موسسه فيليپ فيچرز در اين باره گفت: «با توجه به رو به اتمام بودن ذخاير يونان و نبود چشم انداز هيچ گونه کمک مالي فوري، يونان در مسير خروج از حوزه يورو قرار دارد.»
در چين، پس از اعلام مجموعه اقدامات دولت اين کشور براي سقوط کامل بازار بورس که دومين اقتصاد بزرگ جهان را تهديد مي کند، بازارهاي بورس با هفته اي تعيين کننده روبرو هستند، هرچند که ارزش شاخص ها روز دوشنبه در واکنش به اقدامات پکن به شدت افزايش داشت.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشکه نفت برنت امروز با حدود نيم دلار کاهش به 59 دلار و 80 سنت رسيد و قيمت نفت خام آمريکا با حدود 2 دلار کاهش نسبت به قيمت نهايي جلسه قبلي، به 55 دلار و 7 سنت رسيد.
اين کاهش نشان مي دهد که قيمت هر دو شاخص نفتي به پايين ترين رقم خود از اواسط ماه آوريل تاکنون رسيده است.
اوليوير جاککوب، تحليلگر بازار نفت در اين باره گفت: «ابهام در مورد يونان به ضرر بازار نفت است. اين موضوع يک عامل منفي بيشتر به عوامل ديگري نظير آشفتگي در بازارهاي مالي چين، افزايش اخير تعداد سکوهاي حفاري آمريکا و احتمال افزايش عرضه نفت ايران مي افزايد.»
«... من فکر مي کنم اوضاع يونان فشار بيشتري بر يورو وارد خواهد آورد.» به دنبال اعلام نتايج رفراندوم يونان،ارزش يورو در مقابل دلار بيش از يک درصد کاهش يافته است.

► بانک رفاه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه قرارداد همکاری امضا کردند
انحراف 15 هزار میلیاردی نفت از بودجه ◄

مطالب مرتبط
بنر