بانک رفاه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه قرارداد همکاری امضا کردند

سه شنبه ، 16 تیر 1394 ، 13:56

بانکی دات آی آر: با حضور مدیران عامل بانک رفاه کارگران و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تفاهم نامه همکاری فی ما بین طرفین امضا شد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران؛ این تفاهم نامه که با هدف همکاری همه جانبه فی ما بین بانک رفاه کارگران و شرکت مذکور درخصوص تسویه وجوه تدوین شده است به امضای دکتر علی صدقی مدیر عامل بانک از یک سو و آقای سلطانی نژاد از سوی دیگر رسید.

دکتر علی صدقی در این مراسم که دهم تیر ماه سالجاری در محل این شرکت برگزار شد گفت: در بانک رفاه کارگران اعتقاد راسخ به مشتری مداری وجود دارد و تردیدی نداریم که مشتریان ولی نعمتان بانک هستند.

وی با بیان اینکه بانک رفاه آمادگی کامل برای ارائه خدمات کامل و مطلوب به بازار پولی و مالی دارد و تا کنون به این وظیفه ذاتی خود به بهترین شکل هم عمل کرده است، گفت: میان بازار سرمایه و بازار پول یک مرز مشخص وجود دارد اما زمینه های همکاری بی شمار است، به همین علت بانک رفاه و شرکت سپرده گذاری مرکزی با ایجاد تعامل و همکاری گسترده می توانند افق گسترده ای از انواع خدمات مالی-پولی و سرمایه ای را برای مشتریان باز کنند.

دکتر صدقی امضای این تفاهم نامه را در راستای حرکت همه جانبه به سوی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی و به منظور بهره مندی از توان و دانش داخلی و همچنین توجه ویژه به اقتصاد درون زا، همکاری بانک و شرکت سپرده گذاری می تواند منشا اثرات مثبت باشد.

وی یادآور شد: با وجود زمینه های موجود از جمله نظارت مطلوب بورس و کارگزاری ها می توانیم در سایه تعامل و هم افزایی خلا حضور بانک ها در تولید ناخالص داخلی را کاهش دهیم.

مدیر عامل بانک رفاه کارگران بر برقراری ارتباط سریع و بر خط بین بانک و شرکت سپرده گذاری تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: طیف وسیعی از افراد جامعه از بانک رفاه خدمات دریافت می کنند که یکی از این حوزه ها خدمات دهی به بخش گسترده ای از جامعه در بخش سهام عدالت است.

دکتر صدقی در ادامه اظهار داشت: در همکاری ها با ایجاد زمینه های کارشناسی از حوزه هایی که دارای ریسک پایین هستند، فعالیت ها شروع خواهد شد و در آینده ای نزدیک میزان همکاری ها گسترش می یابد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از اینکه ایجاد تعاملات در این سطح توسط مدیران با تجربه و با سابقه طولانی در حوزه بانکی از بانک رفاه و مدیران جوان و پر انرژی از شرکت سپرده گذاری رقم خورده است، افزود: بی تردید برون داد این تفاهم نامه ایجاد زمینه های مطلوب خدمت رسانی در جامعه است.

در ادامه جلسه امضای تفاهم نامه همکاری، سلطانی نژاد مدیر عامل شرکت سپرده گذاری با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری با بانک رفاه گفت: این شرکت وظیفه سپرده گذاری، ثبت، نگهداری و انتقال اوراق بهادار و پایاپای و تسویه معاملات انجام شده در بازارهای مالی را بر عهده دارد.

وی افزود: تسویه پایاپای بورس هایی نظیر بورس تهران، فرابورس و بورس انرژی توسط این شرکت انجام می شود و شرکت سپرده گذاری در این حوزه برای بهبود خدمات خود نیازمند همکاری نزدیک با بانک ها است.

سلطانی نژاد با بیان اینکه در کشورهای خارجی سهم و نقش بانک ها در فرآیند تسویه معاملات بسیار پر رنگ است، افزود: در کشورایران حضور بانک ها در تسویه معاملات کم است که با وجود مطرح شدن بحث سرمایه گذاری خارجی، این نقش باید بیشتر و فعال تر انجام شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با تاکید بر اینکه شرکت های خارجی تمایل دارند سرمایه خود را در اختیار بانک ها قرار دهند، گفت: بانک ها نقش خزانه دار سرمایه های مردم را ایفا می کنند و برای موفقیت در این امر نیازمند ارتباط تگاتنگ با بازارهای پایاپای نظیر بورس ها هستند.

یادآور می شود بانک رفاه به عنوان سومین بانک عامل پس از بانک های ملی و تجارت به منظور تسویه وجوه شرکت های بورسی و فرابورسی با شرکت سپرده گذاری مرکزی تفاهم نامه امضا کرد.

► یارانه بیمه‌ فصل زمستان خبرنگاران واریز شد
نفت وارد کانال 50 دلاري شد ◄

مطالب مرتبط
بنر